{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.331 visninger | Oprettet:

Ude/Inde kanin. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har nu taget beslutningen om at få en kanin, efter at have læst jeres svar til en tidligere debat jeg oprettede.

Jeg har dog lige et par spørgsmål mere. Jeg var nede hos en dyrehandler for at kigge på bur og diverse. Og de havde tilfældigvis også dværgvæddere til salg. (Den race jeg nok ender med at købe) Er dog lidt skeptisk mht. at købe min kanin hos en dyrehandler, for er ikke sikker på at de har fået den rette opvækst. Men hun fortalte mig også at jeg ikke kunne stille min kanin udenfor og bo, da den ikke havde groet en vinterpels endnu. Og jeg fik det indtryk, at de fleste unger ikke har groet en vinterpels, og at jeg derfor så ikke kan stille min kanin udenfor.

Tager jeg helt fejl med det? Er nemlig lidt forvirret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ude/Inde kanin.
  • #1   20. jan 2012 En inde kanin kan ikke bare blive stillet udenfor, da det er alt for koldt - som dyrehandleren sagde.

    Jeg har købt kanin to gange ved private og over 20 gange ved dyrehandel. Ved privat har kaninen ikke oplevet det stress, som de ofte har ved dyrehandleren.


  • #2   20. jan 2012 Jeg synes bestemt du skal købe kaninens hos en god opdrætter, jeg kan sagtens anbefale dig nogen i nærheden af dig hvis det er.

    Det er rigtig at kaninen ikke må bo ude, når den ikke har vinterpels. De må flytte udenfor, når der er minimum 10 grader døgnet rundt - og derefter vænner de sig til temperaturforandringerne.


  • #3   20. jan 2012 Jeg bor i Århus. Så du må meget gerne anbefale nogle avlere.

    Men kan man ikke købe en kanin, der i forvejen er vant til at være ude? Eller fødes de fleste kaniner indenfor?


  • #4   20. jan 2012 Der er nogle der avler udenfor, dog ikke så mange da det kan være farligt for de små skæbninger, at være udenfor uden vinterpels. Dog er der også ups-kuld, fordi folk måske tror de har anskaffet sig to hunner, men det viste sig at være en han og hun. Der er dog mange der overlever, men man skal tænke sig om, derfor er der ikke så mange der får unger udenfor.

    Men du kan også købe en ældre kanin, der allerede er en udendørs kanin?


  • #5   20. jan 2012 der er ikke mange der laver kuld udendørs om vinteren - så skal du vente til hen over sommeren smiley Der er simpelthen for mange dødsfald om vinteren grundet kulden.



  • #6   20. jan 2012 Hvis du siger du bor i Aarhus, skal du være velkommen herud smiley
    Vi har både dværgvædder, løvevædder, løvehoveder, hermelin og en blanding af angora/løvevædder, så der er lidt forskelligt at kigge på.

    Derudover har vi også nogle til salg smiley

    Vi bor i Hørning 15 km syd fra Aarhus, ca smiley


  • #7   20. jan 2012 Jeg vil anbefale dig at købe ved en opdrætter i stedet for ved en dyrehandel.

    Dernæst vil jeg sige.
    En kanin kan sagtens stå ude om vinteren, hvis den er vant til det.
    Hvis du vælger at købe den du så ved forhandleren, skal du vente med at sætte de ud til vejret bliver varmere.

    Vores kanin står ude hele året rundt, men i de alle koldeste vinterdage kommer han ind i garagen, da han ikke kan holde varmen ellers.

    Så man kan bestemt ikke bare stille en kanin ud, som ingen chance har haft for at sætte vinterpels.


  • #8   20. jan 2012 Kaniner i Norge kan klare ned til 40 minus grader, så længe de or udentræk og har mad og halm, så mon ikke kaninerne i DK også kan det?

  • #9   20. jan 2012 bor uden træk *

    Mine kaniner bor ude hele året og har gjort det i 3 år. smiley


  • #10   20. jan 2012 Simse:
    En kanin som er vant til at være indenfor, kan ikke stiles ud midt om vinteren.
    Den risikere at blive syg og/eller forkølet når den ikke har haft mulighed for at sætte vinterpels.

    Den skal først sættes ud når vejret er til det, så kan den tilgengæld osse klare næste vinter (:


  • #11   20. jan 2012 Tror mere at Smise hentydet til at din kanin godt kan være ude, når han har udviklet pelsen til det.

    Vores står også ude, og vil ikke stresse dem ved at flytte rundt på dem hele tiden smiley
    Og jeg har haft udekaniner i i hvert fald 7 år.


  • #12   20. jan 2012 Monica, hvis du læser længere oppe har jeg også skrevet at de ikke må flyttes ud om vinteren uden vinterpels.

    smiley


Kommentér på:
Ude/Inde kanin.

Annonce