{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til skinnyer {{forumTopicSubject}}

hej smiley
Jeg er lidt nysgerig omkring skinnyer, fordi jeg gerne vil om noget tid have en skinny marsvin ..
1. Skal de have en anderledes kost end de andre marsvin skal??
2. Hva gør man for at pleje dem Best muligt i forhold til mad osv.
3. Er det bedst de går med en anden skinny, eller er det ligegyldigt
4. Hvordan føles de??? Har aldrig set en "live" eller holdt en ..

Vh Stine og på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til skinnyer
  • #1   3. okt 2011 Hej Stine
    Jeg avler skinnyer og her får du mine tips til at holde skinnyer.
    En skinny spiser samme kost som et alm marsvin. De skal have mad med extra c-vitamin. Lad være med at købe det med alle de flotte farver. Marsvin vil heller have et godt marsvineforder som " Ovator" eller lig. Jeg fodrer med Ovator og giver dem dagligt Rabbit Royal. Det elsker skinnyerne og det er godt for dem. Desuden skal de have masser af godt hø dagligt og mine får også grønt med c vitamin dagligt. Gerne rød peber, hvidkål, broccoli osv.og selvfølgelig gulerødder smiley
    De skal stå inde i et rum med en mindstetemp. på 19 grader gerne mere. De må under ingen omstændigheder få træk. De skal som alle marsvin helst have en burkammerat og det er ligegyldigt om det er en skinny eller et alm marsvin. De elsker bløde huler i buret.
    Mange tror fejlagtigt at man skal bade og smørre skinnyer ret tit. Mine kommer kun i bad op til udstillingerne og bliver så smurt i parafumefri baby olie. Hvis de er møgbeskidte, kan man selvfølgelig sagtens vaske og smørre dem, men det er ikke noget man behøver gøre i tide og utide. Man skal sørge for at deres klør er klippede , da de ellers er gode til at rive sig. Og det ses med det samme på en skinny, da der ikke er pels til at skjule det. Du vil også opleve at din skinny får svamp, da der ret hurtigt går svamp i en rift, men det er nemt at behandle med Brentan salve til mennesker.
    En skinny skal føles bøld og lækker at røre ved og varm. Det vigtigste ved en skinny er den bløde hud. De er meget sjovere end alm marsvin, nysgerrige og frygtløse. Elsker opmærksomhed og elsker at putte.
    Hvis du kommer forbi, er du velkommen til at komme ind og se og røre skinnyer hos mig. Bor i Fredericia.
    Du er også velkommen til at kigge på min side: www.mamutterne.dk, hvor der står en masse om hvordan jeg holder mine skinnyer.
    Held og lykke med din nye skinny smiley Skriv hvis du har brug for råd..
    Hje Berit



  • #2   3. okt 2011 Og så dør du af grin når du hører en skinny ryste på hovedet så ørerne flapper mod den nøgne hud. Det er simpelthen pragtfuldt *g*.

  • #3   3. okt 2011 og fordi der er børn til stede, så føles de lidt som en *fløjter* smiley

    De er MEGET 'på', og de har meeeeeeeget veludviklede lunger. Så du skal være forberedt på at det ikke ligefrem er en lille lydløs kontormus - selv hvis man bare har én. Min har så forelsket sig i min gamle teddyhun, og sidder altid klinet op af hende.. sådan totalt velcro.


  • #4   3. okt 2011 Tak for svarene piger smiley glæder mig til vores nye mut Abby kommer hjem til os, også når hun er falden til, skal jeg have en skinny som det trejde marsvin:-)

    Til Berit : mange tak for det rigtigt gode svar med alle de gode råd,
    Det er jeg kanon glad for ... Og jeg tror da loge jeg smutter en tur forbi din side


  • #5   3. okt 2011 Du skal dog være obs på hvis skinnyerne går sammen med langhåret, at de godt kan få hår i øjnene. Og det skal man lige være obs på for ellers kan et langt hår godt sætte sig til hornhindebetændelse på skinnyen.

    Hvor tit skinnyerne skal smørres eller bades synes jeg er meget individuelt. Men det finder man ud af hen af vejen. Jeg har en som er sort, han falmer med tiden, så når han er ved at være helt grå i farven så plejer jeg lige at smørre ham med en gang babyolie så er han fin sort igen. Hehe...

    Angående hvis skinnyerne får svamp, så foretrækker jeg at bade dem i imaverol vet fremfor at lokal behandle. Men det er også smag og behag.

    Du kan også så informationer om skinnyer på siden: www.skinnyfakta.dk eller på disse 2 sider:

    www.von-sortfod.dk & www.von-fancy.dk

    vi opdrætter begge også skinnyer.


  • #6   3. okt 2011 Tak skal du ha for svaret softfod smiley Kigger også lige indomkring din og fancy's side smiley dejligt i er så gode til råd og vejledning

  • #7   3. okt 2011 Så lidt da smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til skinnyer

Annonce