{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.249 visninger | Oprettet:

Skinny marsvin sælges i erhvervsannonce? {{forumTopicSubject}}

Nej, det her har intet med den anden tråd at gøre. For hvad jeg kan læse mig frem til, så ER det her rent faktisk en erhvervsannonce.
Jeg er ikke helt klar over, om der er tale om en decideret dyrehandel, men erhverv er den i hvert fald.
Det var en annonce jeg faldt over på Gul&Gratis.

Der står følgende:
Skinny marsvin
Marsvin, forskellige farver og aldre både hanner og hunner.

Det er der som sådan ikke noget galt i, det kunne sagtens være en privat, hvis ikke der så stod i samme annonce:
Vi har altid frisk foder og nye bure til skarpe priser bla. marsvinebur til 200 kr.

Vi kan desvære ikke altid nå at svare på spørgsmål her på siden, så ved spørgsmål kontakt os telefonisk på 75954141

Vi har åben

Man-fredage 9-17.30
Lør/søn og helligdage 9-16.00


Jeg ved slet ikke hvad jeg skal tænke.... jeg er en smule rystet. Skinnyer har bare intet at gøre i butikker, uanset hvilken type butik det er.
Og der er ingen tvivl om, at den her butik annoncere med dem på et sted som Gul&Gratis for at forsøge at lokke kunder til butikken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skinny marsvin sælges i erhvervsannonce?
  • #1   24. jul 2012 Spørgsmålet er så om problemet ligger hos dyrehandleren, eller hos dem der har valgt at sælge skinnyer til dyrehandleren i første omgang...

  • #2   24. jul 2012 Det er ikke alle steder hvor der er folk som har solgt skinny marsvin til dyrehandleren men hvor de selv har indkøbt dem for at avle på dem med henblik på salg.

    Men jeg er enig med Annbritt i de ikke høre til i en butik. Og jeg har godt set erhvervs annoncen på guloggratis.


  • #3   24. jul 2012 Indkøbt er jo det samme...
    Der har siddet en eller flere, med skinny avl, der har valgt at sælge til dyrehandlere.


  • #4   24. jul 2012 Synes personligt ikke at det burde være lovligt at sælge dyr fra dyrehandel af nogen art. De kan nøjes med at sælge deres foder og udstyr, og så lade ansvarlige opdrættere om at sælge dyr til private personer, så ville vi også undgå nogle af alle de problemer med folk der bliver fejlinformeret.

  • #5   24. jul 2012 Nu er det jo ikke sikkert at køberen har været ærlig og sagt det er til en dyrehandel.

    Ikke at jeg siger det er sådan det er sket. Men det er en mulighed.



  • #6   24. jul 2012 Den her lyder som om det er en eller anden privat erhvervsdrivende, der har butikken. Altså ikke en del af en eller anden kæde.
    Og har ejeren kontakte en skinnyopdrætter og sagt, de gerne ville købe skinnyer, uden at fortælle, at de ejer en dyrehandel og at det er fordi de vil avle dertil, så har skinnyopdrætteren de er købt fra været uvidende.
    Som opdrætter sidder man jo ikke og spørger hver eneste af sine købere, om de ejer en dyrehandel eller ej.


  • #7   24. jul 2012 zoocity har jo osse indkøbt skinnyer til eget avl/salg - og no offence, så er det langt fra alle opdrættere der er lige kritiske med hvem de sælger til.

  • #8   24. jul 2012 Hvis der var nogen der rettede henvendelse til mig, og de havde en tanke om avl, så ville jeg da i den grad spørge ind til det.
    Ikke så meget på grund af dyrehandlere, men fordi jeg gerne vil sikre mig, at dem der får dyrene, ved hvad de går ind til, og jeg ved hvilken fremtid mine dyr kan se frem til.


  • #9   24. jul 2012 Desværre findes der mange private der sætter to skinnyer sammen og laver unger på unger på unger - det er ofte derfra sådanne steder let kan få fingrene i skinnyer, sjældent ved ansvarlige opdrættere af racen. Så det kan man næppe komme til livs desværre.

    Jeg er enig, de har intet at gøre sådan et sted - jeg havde godt set annoncen og undret mig.


  • #10   24. jul 2012 Dyrhandel i nørresundby, har dem. De går dog inde bagved, og man skal bede om at se dem.
    Ved du har haft det før, og vil få igen, aner dog ikke, hvor de får dem fra.


  • #11   24. jul 2012 Hvorfor er det anderledes at de er ude ved dyrehandlere vs. at være ude ved uansvarlige opdrættere?

  • #12   24. jul 2012 Stressniveauet er f.eks. langt højere ved en dyrehandel end ved et privat opdræt - medmindre de går i et baglokale hvor ikke alle har adgang. Skinnyer taber sig bl.a. meget ved stress.
    Men generelt set, er det hverken godt ved en dyrehandler eller en uansvarlig opdrætter - det er der vist heller ingen der har skrevet.


  • #13   24. jul 2012 Jeg ved hvor dyrehandleren i Nørresundby fik en fra for et par år siden. En DMK, men nu DMF, opdrætter. Men dengang var det ikke meningen han skulle hverken avle eller sælge skinnyer, den skulle udelukkende være til fremvisning.

  • #14   24. jul 2012 ka os være de, bar viser dem frem.

  • #15   24. jul 2012 Hvilken af dyrehandlerne i Nørresundby er det (skriv evt. PB, så det ikke bliver udhængning)? Jeg spørger, da jeg er kommet begge steder - dog hos den ene mere end den anden - og jeg har aldrig set skinnyer nogen af stederne. Faktisk er det i det hele taget sjældent, de overhovedet HAR marsvin.

  • #16   24. jul 2012 Det bliver ikke udhængning at nævne den her dyrehandel, for det er nok måske den bedste dyrehandel i hele Aalborg, hvis ikke i hele Nordjylland.
    Det var det i hvert fald dengang jeg boede i Nørresundby.
    Der er tale om Solsidens Dyrehandel.
    Og han avler ingen af sine dyr selv, så hvis han har skinnyer ude bagved, så er det udelukkende for hyggens skyld (jeg ved han selv synes de er søde). Jeg har til dags dato aldrig set, at han rent faktisk har haft skinnyer til salg i butikken.
    Andre marsvineracer, ja. Men aldrig skinnyer.


  • #17   24. jul 2012 Ok. Solsiden er netop min "favoritdyrehandel" og der, hvor jeg køber størstedelen af det foder og udstyr, jeg har brug for til mine mange dyr (undtagen hestene), og jeg har aldrig nogensinde set skinnymarsvin hos dem. Mit indtryk er, at de er meget seriøse omkring deres butik og tager sig godt af deres dyr. Jeg har i hvert fald endnu til gode at se dyr i den butik, som ikke har det godt og er i fin stand (at man så kan diskutere, hvorvidt dyr overhovedet hører hjemme i en dyrehandel, er en anden debat). smiley

  • #18   24. jul 2012 http://www.solsidensdyrehandel.dk/shop/andre-dyr-5s.html

    Hvis det er ham jeg tror det er, der har dyrehandleren, så er han ikke en skide behagelig person.
    Men det er muligt jeg husker forkert, og det behøver jo heller ikke betyde at dyrehandleren er dårlig smiley


  • #19   24. jul 2012 Ok.. så HAR Solsidens fået skinnyer.

    Hvad mener du med "ikke en skide behagelig person", Pia N?

    De er 3 mænd i butikken - jeg plejer primært at handle med den ældste af dem, og han er noget af det flinkeste, jeg længe har mødt. Men jeg har dog også hørt personalet blive bestemte, når folk f.eks. vil prutte om prisen på et af deres dyr osv. Det er dog også ok efter min mening - dyr er ikke "bare" en handelsvare. De er levende væsner, og vil man ikke betale prisen for dyret, vil man så ofre penge på dyrlæge osv.?

    Jeg kan selvfølgelig kun viderebringe mit eget indtryk af dyrehandlen, men det er 110% positivt.


  • #20   24. jul 2012 Det er noget ny så, at de rent faktisk sælger dem. For det plejede de ikke at gøre.

    Jeg har heller ingen erfaringer med, at ejeren ikke er en skide behagelig person. Jeg synes han er super flink.


  • #21   24. jul 2012 Der står ikke på siden at de sælges - kun at de kan fremvises...

  • #22   24. jul 2012 <i>"Skinny marsvin
    Så har vi <b>igen</b> fået de sjove nøgne marsvin i butikken.
    Spørg personalet om en fremvisning da de står i beskyttet miljø."<i>

    Nej, de skriver godt nok ikke at de sælger dem, men med den formulering (har fremhævet et enkelt ord), har jeg ret svært ved at tro, at de skal bruges til andet end salg...

    <b>Louise H</b>
    Som sagt, det er muligt jeg husker galt, og ham jeg tænker på har en anden dyrehandler.
    Jeg mener bare en der avler python morfer har den der, og han er bare ikke et specielt behageligt menneske efter min mening.

    Og igen, behøver det ikke betyde, at dyrehandlen er noget lort...
    Det er også muligt at ham jeg tænker på, bare har det hele i munden smiley

    Nu ville jeg personligt aldrig prutte om prisen på et eller flere dyr, med mindre jeg købte nogle stykker ind, eller hvis jeg oplevede at mit dyr var sygt, så ville jeg bede om en del af beløbet tilbage.
    Når jeg skriver flere dyr, tænker jeg på dyr man f.eks. giver 500kr stk. for... Hvis man så køber 10 dyr, ville jeg ikke gå af vejen for at spørge om der kunne komme lidt rabat ind over.


  • #23   24. jul 2012 Der fremgår intet sted at de sælger dem, ej heller på "prislisten" de har på siden, så tror ikke det er kutyme i hvert fald. Der kan være mange grunde til der står "igen" - de foregående kan jo også sagtens være døde af forskellige årsager smiley

  • #24   24. jul 2012 Nu er det jo ved at være nogle år siden han fik de første skinnyer. Kan det tænkes, de så er døde af alderdom og han derfor har været uden skinnyer i butikken indtil han fik nogle nye at vise frem?

    Ham jeg er bekendt med i Aalborg, der avler slanger, har en helt anden dyrehandel og HAM har du ret i, at han er en klaphat. Dvs. der er faktisk to, der har hver deres dyrehandel i Aalborg, der begge er nogen klaphatte, men jeg ved ikke om den anden også avler slanger.
    Men ham der har Solsidens dyrehandel er faktisk rigtig flink og dyrene bliver behandlet godt der. Bla. går kaninerne i store gulvfolde.


  • #25   24. jul 2012 Det var en fejl at det hele blev i kursiv...
    Det var kun citatet der skulle have været kursiv.


  • #26   24. jul 2012 Jeg tror ikke, der er nogen af dem i Solsidens, der avler slanger... ikke mig bekendt, i hvert fald. smiley

    Men jeg ved, at et par stykker af dem går rigtig meget op i og er meget kompetente indenfor fuglehold. smiley


  • #27   25. jul 2012 Nu vi snakker om gode dyrhandler, vil jeg gerne anbefale Styr på dyr

  • #28   25. jul 2012 Bortset fra at de ikke har en pind styr på dyr....

  • #29   25. jul 2012 Styr På Dyr har et fint udvalg af forskelligt udstyr, og butikken er sådan set også ganske hyggelig at komme ind i. Servicen er ok, hvis man har brug for at bytte, men til gengæld synes jeg, det er lidt for meget "supersælgere", de har derinde. Da jeg skulle købe ind til min hund, bad jeg om hjælp (da jeg ikke havde haft hund før), og før jeg fik set mig om, havde de prakket mig udstyr på for over 1.100 kr., hvoraf noget af det stadig ligger i et skab og aldrig er blevet pakket ud eller taget i brug. Selvfølgelig kunne jeg have sagt nej tak, men for det første var jeg ekstremt uerfaren, og for det andet blev jeg også overrumplet lidt af den gode salgstale - det kostede mange penge, og jeg ærgrede mig bagefter.

  • #30   26. jul 2012 Desuden holder de alle deres dyr i terrarier, og i blandet køn, uanset hvilken type dyr der er tale om, også deres gnavere og kaniner.
    Jeg har stadig til gode at have en god oplevelse i den butik.


  • #31   26. jul 2012 Louise H:
    Til en anden gang, kan det være en fordel at gå ind ved en større dyrlæge.
    De har naturligvis også et ønske om at sælge, men samtidig har de en ordentlig viden inden for hunde, og ved hvordan deres udstyr virker.
    Har endnu ikke prøvet at få prakket for meget på sådan et sted, men prisen ligger så også noget højere.


  • #32   26. jul 2012 Tak, Pia N. smiley Jeg har heldigvis sidenhen fået nogle gode kontakter til de mere specielle ting til hund via Basils (hunden) opdrætter, og det "almindelige" udstyr køber jeg i Solsidens eller i min egen dyrlæges petshop, afhængig af hvor jeg kan få det bedste produkt. smiley

  • #33   26. jul 2012 Syntes nu de er super søde, og altid hjælpsomme

Kommentér på:
Skinny marsvin sælges i erhvervsannonce?

Annonce