{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.973 visninger | Oprettet:

janni k
janni k
Tilmeldt:
21. jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

hvor meget foder? : Kanin {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en løvehoved på ca. 4 mdr., og en teddy på ca. 3 mdr.. jeg har fået af vide at unger skal have ubegrænset adgang til kaninpiller, og det har de haft indtil nu.. men nu synes jeg de er begyndt at blive lidt buttede ( ikke fede)..
Har prøvet at søge på nettet om hvor meget disse racer skal have, men det er lige fra 25 gram til ubegrænset..

Så er der ikke nogen herinde, som kan fortælle mig hvor meget de ca. Skal have om dagen i gram? For jeg synes det er synd hvis de bliver for fede..

Er der ikke noget med de skal have et antal gram per kg de vejer? Eller er det mig der blander noget sammen?

De får selvfølgelig både græs, hø, mælkebøtter og grøntsager ved siden af.. samt lidt kanin slik en gang i mellem:-)

Håber der er en som vil hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget foder? : Kanin
  • #2   5. aug 2011 Jeg synes den rigtige måde er at de får 25 gram pr kilo de vejer og plus grønt og hø. (jeg ville helt droppe kaninslik - der er intet godt i dem).

    (:


  • #4   5. aug 2011 Jeg ville give ½ dl.

    Hø og grønsager er vigtigere end piller, men det er en god ting at give dem en del piller når de er i vokse alderen smiley


  • #5   5. aug 2011 Hov, mener 1 dl, ikke en halv.

  • janni k
    janni k Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #6   5. aug 2011 Nu har jeg ikke lige været ude og veje, men er der ikke meget forskel på 25 gram og 1 dl??

    Skal jeg starte på det nu? Eller skal de først være voksne, og i så fald hvornår siger man at en kanin er voksen?

    Lige et andet spørgsmål for sjov.. min løvehoved er begyndt at slikke meget på min hånd.. hvorfor gør den det? Msngler den noget eller er det bare for at være kærlig?


  • #7   5. aug 2011 Du skal starte nu. 1 dl til hver. Hvis de ikke spiser op, så giver du lidt mindre. Hvis de stadig er sultne skal de spise sig mætte i hø smiley

  • janni k
    janni k Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #8   5. aug 2011 Okay, nu har jeg lige været ude og veje..
    Min løvehoved vejer 1445 gram, og min teddy 985 gram..

    Og 1 dl piller vejer ca. 80 gram..

    Synes altså det er lidt forvirrende at den ene siger 25 gram og den anden 80 gram, det er da en kæmpe forskel??


  • #9   6. aug 2011 Det er fordi der er rigtig stor forskel.
    Men dem der siger 25 g. er oftes fordi kaninerne skal have en speciel vægt - ikke for tyk, ikke for tynd.
    Men jeg mener; er de i vokse alderen skal de have omkring 1 dl. og selvfølgelig alt det hø dde kan spise. smiley

    Mine to kaniner vejer 2-3 kg. hver og får til sammen 2 - 2½ dl om dagen, og de er snart 3 år.


Kommentér på:
hvor meget foder? : Kanin

Annonce