{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Emma A
Emma A
Tilmeldt:
18. aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvor meget foder? *kanin* {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige en ældre herre som er blevet lidt for tynd at se på. Han får lige nu suprême foder men tænker at købe noget andet foder til ældre kaniner men hvor meget skal han havde at spise? Og har en anden på 4mdr+ hvor meget skal han havde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget foder? *kanin*
  • #1   24. nov 2017 Nu skriver du jo ikke, hvor stor en kanin, det drejer sig om.
    Jeg har en dværgvædder på 7½, og han får 25 gr. Møllerens pr. dag, ½ æble, lidt grønt og et stykke roe + hø. Han vejer 2100 gr.
    Min kanin på 2½ kg få lidt mere


  • Emma A
    Emma A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   24. nov 2017 Brownie som er den gamle er en hermelin og Teddy den unge er en Teddy kanin smiley

  • #3   27. nov 2017 Når kaniner bliver gamle, svinder deres muskulatur - det kan ikke genoprettes ved at "skyde flere kalorier i dem". Jeg ville satse på bedst muligt grovfoder og et beskedent kraftfodertilskud til de gamle.

  • #4   5. dec 2017 Kloge Jørgen
    Når emnet nu lige er her så foreslå lige hvad du anbefaler som rigtig god grovfoder.
    Du gav mig så mange gode råd til min kronisk syge kanin og hvis du tænker det er ham med kronisk tarmsygdom, så måtte jeg tage det tunge valg i foråret og efter 6 måneder hvor jeg tudede bare jeg så en kanin, så købte jeg en 2,5 årig rescue kanin fra Guldborgsund kaninhjem for en måned siden. Han er en stor kanin og første kontrolbesøg hos dyrlægen vurderede idealvægten til 3,3 kg.


  • #5   6. dec 2017 Om sommeren godt blandet grøntfoder - grøftekantsgrønt er fremragende. Om vinteren rodfrugter, suppleret med et enkelt kålblad en gang imellem- Dertil rigelig hø og halm af god kvalitet . Det er vigtigt, at grovfoderet er friskt, og at stråfoderet er bjærget tørt og uden at have ligget på marken i lang tid.

  • Papa D
    Papa D Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #6   7. dec 2017 Bare giv den din gullerod smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #7   7. dec 2017 Papa D
    Din kommentar til "min kanin vender ryggen til mig" hvor det eneste respons du fik var at du vist var på det forkerte forum.... og nu denne og så dit overdrevne emoji forbrug begge steder så det måske lumre bare er en joke så virker det som om man kan sammenligne dine kommentare til folk med hvad man siger om gulerødder til kaniner.
    Man har ikke brug for dem... Kun toppen er super brugbar
    Brug toppen til dine kommentarer.








  • #8   8. dec 2017 I vinterhalvåret er gulerodsTOP ikke særlig tilgængeligt - men der kan købes udmærkede fodergulerødder (jeg bruger ca. 5 sække a 25 kg/uge). Jeg lægger vægt på, at gulerødderne sikrer struktur, fylde og saft, som kan sikre en god fordøjelse. Kaniners maver er ikke beregnet til som hovedfoder at skulle fordøje pulveriserede produkter, der er presset i pilleform .


  • #9   8. dec 2017 Uh der er meget debat om de gulerødder det sidste jeg har læst er 1 cm gulerod pr kg og så kun et par gange om ugen.
    Jeg sætter toppene i en skål med vand og så vokser der en lille grøn top ud her i den kedelige vintertid.
    Og når årstiden er til gulerods høst så kører jeg ud og får en pose med toppe fandt en gård der fjernede dem inden pakning så aftalte vi bare hvornår det passede. Eller tager det i butikker hvor kunder har fjernet dem og enten lagt dem ved siden af eller i skraldespanden i grøntafdelingen.
    Gratis glæder for en københavner uden have


Kommentér på:
Hvor meget foder? *kanin*

Annonce