{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Hvor nemt er det at videregive et marsvin? {{forumTopicSubject}}

Hej! Langt indlæg, men vær sød at læse det smiley

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har et marsvin der højst sandsynligt snart har brug for et nyt hjem.

Hendes burven er 5,5-6 år gammelt (jeg fik hende “brugt” og de kendte ikke hendes præcise alder), som er ved at blive mærket af årene. Det er jo en god alder for et marsvin, men jeg er også klar over at hun snart kunne forlade os.

Da hendes tidligere burven døde, var hun virkelig ulykkelig og ville næsten kun spise hvis man håndfodrede hende, så det skulle gå hurtigt med at finde en ny ven til hende. Jeg var dengang i tvivl om jeg ville beholde hende, men regnede med at det ville blive svært at finde et hjem til en 4-årig, så vi købte en unge.

Nu er jeg sikker på at jeg ikke magter at holde marsvin når hun engang dør. Jeg har haft det lidt svært psykisk de sidste par år og lidt dårlig samvittighed over at jeg nok ikke bruger så meget tid med dem som jeg burde smiley og de skal bare sige et enkelt “forkert piv” så er jeg sikker på den er helt galt og er næsten på vej ud af døren til dyrlægen smiley Det er jo godt at jeg bekymrer mig, men ikke nemt psykisk.

Nå, men når hun engang tager op til de evige røde peber marker, står jeg med et næsten 2 år gammel hun. Hun har stamtavle, men jeg indrømmer at jeg ikke har givet hende den samme opmærksomhed som jeg gav de to andre, så hun er ikke så tam som hun måske burde være. Hun fiser stadig rundt i buret når hun skal tages op, men det gør den gamle også. Hun vil gerne aes, men bryder sig ikke om at sidde ved/på mennesker og blive aet. Hun kan ikke løbe frit rundt ude af buret, for hun er en hurtig tøs, og kan finde på f.eks. at hoppe ned fra sofaen.

Derfor skal jeg jo finde en der har forstand på marsvin, og f.eks. ikke kunne finde på at lade hende gå alene. FB har jo lukket ned for salg/bortgivning af dyr, så marsvinegrupperne derinde duer ikke.

Så er der kun dba og herinde, men jeg vil jo også være sikker på at finde det helt rigtige hjem til hende, men som tidligere skrevet skal det jo gå hurtigt, når hun pludselig er alene.

Så hvad er jeres erfaringer med hvor hurtigt man kan komme af med et marsvin med hendes alder, og som ikke er 100% tamt?

Frygter at aflivning bliver den sidste udvej, hvis hun ikke kan komme videre indenfor en uge, og det kan jeg næsten ikke bære





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor nemt er det at videregive et marsvin?
  • #1   11. jun 2019 Du kan også aflevere hende på et internat og lade dem finde hende et godt hjem. (Tingskoven ved Århus tager f.eks. dyr ind gratis).

    Hvor hurtigt man ellers kan komme af med hende.. Tja. Det er nok positivt at det er en hun, men tæller ned at hun ikke er helt tam. Samtidig det at hun kun er én, så man skal have endnu et marsvin hun fungerer med. En uges tid til at finde et nyt hjem lyder ikke af meget i hvert fald.


  • #2   11. jun 2019 Det var selvfølgelig en mulighed, troede kun sådanne steder tog hund/kat ind. Tak for svar smiley

  • #3   11. jun 2019 det er nemt når det er en hun... da jeg havde opdræt tog jeg tit ældre hunner ind gratis, hvis vel og mærke deres bur fulgte med. På den måde fik jeg lidt for det, tog ikke penge ved siden af... en ukastreret han er sværere, men heller ikke umuligt.

Kommentér på:
Hvor nemt er det at videregive et marsvin?

Annonce