{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Driller han eller kan han ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg har i lang tid haft problemer med min kanin Stampe når jeg hoppe nogle lidt højere spring. Når springet bliver over 25 cm stopper han foran det og kradser alle pindende ned og så hoppe over. Men i dag prøvende jeg at sætte pinden fast i den ene side (kan stadig falde ned det er bare lidt sværerer for ham) og så lod jeg ham stå at kradse på pindene lidt og da de så ikke faldt ned hoppede han bare over...

Skal lige sige at jeg satte springet op på 40
(hans recodr er 34) så jeg ville være sikker på han stoppede op. Men efter et par gange hvor det ikke var lykkeds for ham hoppede han såå fint over...'
Men nu er jeg i tvivl om om det bare er fordi han driller eller om det var fodi han ikke troede han kunne..?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Driller han eller kan han ikke?
  • #2   12. jun 2011 Cecilie m;: jeg tror du har ret mange kaniner vælger jo den nemme ud vej selvom det er et spring de har sprunget før..:)

  • #4   13. jun 2011 Nu er det sådan at en kanin ikke kan drille. Kaninen er ikke det superintelligente dyr som folk herinde er overbevist om de er. Søde er de, men den grønært af en hjerne de har rummer ikke nok til at de bevist kan drille.

    Tror blot ikke du giver din kanin tydelige nok signaler. For hvis du ikke er fokuseret nok hvordan kan vi så forlange at kaninen er det? smiley ikke at jeg siger du ikke er fokuseret, men det kan godt skyldes det. Og så skal du også sørge for at kaninen bliver klar over at det er vigtigt at den springer og at der er en grund til det. Fx ved at rose meget eller give godbid. For hvis den bare skal springe for at springe så kan den ingen mening se i det smiley

    Det kan også være den er forvirret og ikke ved hvad den skal gøre. Og det hjælper ikke at sætte pindene i spænd. Det vil blot gøre risikoen for kaninen kommer til skade langt større smiley


  • Sasha Z
    Sasha Z Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
    #5   13. jun 2011 Til C S

    Kaniner er ikke uintelligente og har ikke en "grønært af en hjerne" som du påstår. De er en del mere intelligente end hvad vi tror - f.eks. er de klogere end katte, og kan trænes en stor del. Og ikke kun spring og renlighed, men f.eks. lydigheds træning og triks.

    Til Santa

    Kaniner kan godt drille, men jeg tror at de ændre har ret santa, mht at han bare "springer" hvor gærdet er lavest smiley


  • #6   13. jun 2011 Har du beviser på at de er klogere end katte?
    Katte kan da også trænes med lydighed og tricks.


  • #7   13. jun 2011 Sasha: jeg ved godt de kan lære tricks, men de kan ikke tænke fx "jeg vælger at vælte springet så min ejer bliver irriteret" da kaniner ikke på hvorhånd er klar over hvordan ejeren vil reagerer når den handler sådan. Og den kan heller ikke bevist tænke over tingene som vi mennesker kan. Det kan meget få dyr.

    Og grunden til den laver tricks er fordi den finder ud af at hvis den gør en bestemt ting = noget positivt enten i form af godbid, ros eller pause. smiley

    Altså nu må du ikke tro at fordi jeg mener kaniner er uintelligente at jeg så ikke synes de er søde. For det er et skønt og dejligt dyr, men den kører på instinkter. Ikke tanker smiley


  • #8   13. jun 2011 Sasha: nu kan jeg ikke sige om de er klogere end katte (selvom jeg tror katte er klogest). Katten har en korttidshukommelse på 16 timer hvilket er så højt at kun mennesker og meget få andre dyr har højere. Ikke at det har særligt meget med intelligens at gøre, men så ville jeg da gå ud fra den så også er mere intelligent.

    En kat kan sagtens lære tricks. Men hvorfor skulle den? Katten er et selvstændigt dyr og mange gider ikke det der "nussepusse trickshalløj" for hvad får de ud af det? Ingenting. Måske roser vi dem, men den ros kunne de sagtens leve uden.
    I modsætning til fx hunde som er sociale dyr og derfor har et større behov for at blive nusset og rost. Derfor stræber hunde efter social kontakt og den får de ved at lave tricks. Hvilket ikke nødvendigvis har noget at gøre med at hunde er klogere. Det har vi bare bildt os ind fordi hunde gider og katte ikke gider = vi mener så hunden er intelligent og katten er uintelligent smiley


  • #9   13. jun 2011 Enig med C S smiley

    Ved desværre ikke hvad du kan gøre for at den stopper.


  • #10   13. jun 2011 Simone: super smiley

    Lige en ting jeg glemte i indlægget. Jeg mener ikke hunde er uintelligente, men jeg tror heller ikke de er meget klogere end katte. Bare lige så folk ikke misforstår smiley


  • #11   13. jun 2011 Hunde gør hvad de har lyst til, og irritere heller ikke ejere bevist, selvom mange tror det.

    TS: Håber du finder ud af en løsning på problemet.


  • #12   13. jun 2011 tror også bare han finder den letteste udvej.

  • Sasha Z
    Sasha Z Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
    #13   13. jun 2011 Hvis du læser det jeg skrev igen så kan du se at jeg ikke har påstået at katte ikke kan trænes.
    Men ifølge studierne og undersøgelserne så har kaniners hjernekapacitet større funktionsevne, samt hukommelse og tegn på menneske lignende følelser. Men for at gøre en lang historie kort, så vil jeg foreslog at du prøver at graver nogen undersøgelser frem og forhøre dig hos dyrlæger med speciale i kaniner smiley




  • #14   13. jun 2011 Den undersøgelse vil jeg gerne se. Giv lige et link smiley

  • Sasha Z
    Sasha Z Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
    #15   13. jun 2011 Hej CS + Simone

    Beskrivelse af kattens vs. hundens vs. kaninens sociale adfærd samt hukommelse har intet med intelligens at gøre. Bare så I ikke misforstår mit tidligere indlæg. Af de tre dyr er katten den mindst intelligente, dog mest selvstændige. smiley :) smiley


  • Sasha Z
    Sasha Z Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
    #16   13. jun 2011 undersøgelser og studier findes ikke på nettet. Men jeg vil anbefale at du besøger biblioteket på det biovidenskabelige fakultet. smiley

  • #17   13. jun 2011 Jeg synes vi har taget et lille sidespring:)

  • Sasha Z
    Sasha Z Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
    #18   13. jun 2011 Tror du har ret smiley den her skal vist tages ved katte forum smiley

  • #19   13. jun 2011 Tihi jah..:)

  • #20   13. jun 2011 Jeg er sikker på kaninen er meget mere uintelligent end katten. Katten har også en MEGET længere hukommelse. smiley

    Og det er jo dig der startede det med katten op. smiley


Kommentér på:
Driller han eller kan han ikke?

Annonce