{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Sille N
Sille N
Tilmeldt:
26. dec 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

2 kaniner {{forumTopicSubject}}

Hej igen,
Har tidligere spurgt om råd til mine 2 kaniner. Jeg har købt dem sammen, for at de skulle have en at hygge sig med, men de slås. Jeg havde ellers læst at de kunne nyde godt af en anden kanins selskab? De er også vant til at gå sammen i dyrehandlen. Men nu har vi dem for det meste skilt ad, så de kun er ude af deres bure på skift, for at passe på den mindste, som blev angrebet. Er der nogen med erfaring med 2 kaniner sammen? Jeg overvejer at få den dominerende neutraliserer, så den måske falder mere til ro, og de kan komme til at hygge sig sammen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 kaniner
  • #1   30. dec 2017 De skal begge neutraliseres
    Læs mere om kaniner sammen her:
    http://frikanin.dk/kaniner-sammen


  • #2   30. dec 2017 jeg anbefaler også neutralisering, hvis de skal gå sammen hele tiden. Kaniner er kolonidyr dvs. bor i egne huler og har eget territorium/madsted m.v. Derfor vil de slås om pladsen, om maden osv. Det er en misforståelse, at de kan gå sammen efter de er blevet kønsmodne.
    Jeg har selv to ikke-neutraliserede kaniner -men de bor ude i hvert deres bur og kan godt gå sammen på fælles arealer, men under opsyn -og desuden er det en han og en hun, så det sker ikke så tit med mindre vi vil have unger. Hos os er hunnen den dominante, og hun bestemmer helt klart.
    Held og lykke med det.


  • #3   30. dec 2017 De skal som nævnt begge neutraliseres og selv herefter er der ingen garanti for at de kan gå sammen smiley

  • #4   2. jan 2018 Eller også skal de bare ikke gå sammen. De kan jo godt kunne se hinanden. Du skal også tænke på, at det ikke er ufarligt for kaninen at blive neutraliseret.
    Jeg har 10 kaniner, og de er i 10 forskellige bure. De har 10 forskellige løbegårde i haven.


Kommentér på:
2 kaniner

Annonce