{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

2 kaniner? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg er ny herinde, så skal lige finde ud af hvordan man gør og det hele, men har kigget lidt rundt, og jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogle at jer kan svare på smiley

Jeg har lige fået en ny kaninunge, hun hedder Day, men jeg er lidt i tvivl om, om hun er ensom? Jeg købte hende at en avler som avler kælekaniner, hun havde kaninerne alene i små bure, men jeg har læs i bøger at de skal være sammen? Så nu er jeg meget i tvivl.. Håber at i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 kaniner?
  • #1   28. okt 2014 Det er vel miningen, at DU skal være kaninens ven. Du skal udfylde dens behov for selskab og hygge.
    Ja, desværre skriver nogle bøger og kaninavlere, at det er bedst med flere kaniner sammen, men min mening er, at det er bedst, at hver kanin har sit bur.
    Da jeg startede som kaninejer, troede jeg simpelthen også på bøgerne, der skrev om to sammen, men jeg er blevet klogere gennem min erfaring.
    Nu håber jeg ikke, at jeg er medvirkende til, at tråden bliver lang, for det er normalt noget, der sætter sindene i kog.
    Prøv at søge på emnet i søgefeltet ovenfor, så vil du se, at der er skrevet om det mange gange før. Bare skriv "to kaniner sammen"


  • #2   29. okt 2014 Hej og velkommen til smiley
    Kaniner er ikke flokdyr, men kolonidyr og derfor er de ikke ensomme. Jeg tænker da også at du har en masse opmærksomhed til den og kærlighed smiley


  • #3   29. okt 2014 Aase:
    Nu er det jo bestemt ikke hos alle dyr, at det er nok at MENNESKET kun er der som dyrets ven.
    Min mening er, at det bedste vil være at have plads nok til to, så de kan leve i kolonier som i naturen, men har man ikke det, må man skille dem ad.


  • #4   29. okt 2014 Nej man kan selvfølgelig ikke være ved kaninen hele tiden smiley

  • #5   29. okt 2014 Der er vel som hovedregel to måder at holde kaniner på:
    1 kanin pr. bur
    2 neutraliserede kaniner i samme bur

    Mulighed nr. 2 kræver bare mere plads, og ofte vil den indgangsvinkel også betyde at kaninerne i højere grad løber frit.


  • #9   29. okt 2014 Det var også det jeg tænkte, jeg kan jo ikke være der hele tiden smiley Men okay, mange tak for svar, jeg tror at jeg lader hende være i buret alene smiley

  • #19   4. nov 2014 Bjørk:
    Jo, at et dyr ikke er tilknyttet en flok betyder lige netop at det ikke er meget socialt.
    Meget sociale dyr bor i flokke.
    Mindre sociale dyr kan f.eks. bo i kolonier. Men at kalde kaninen "meget social" er vist at smøre lovligt tykt på (lidt som de "fanatikere" du er efter)


  • #29   5. nov 2014 Ja tak Lisa og stald 2117... Stald 2117, jeg synes godt lige at du kunne skrive pænere til Lisa bare fordi du synes hun er irreterende bare fordi hun skriver sin mening. Lad da være med at skrive sådan noget som ''Jaja, nu har vi da også lige fattet din mening Lisa'' det er da virkelig barnligt?

    Prøver at lukke tråden her, jeg kan selvfølgelig ikke forvente at folk ikke bare svare på mit spørgsmål, men det skal jo heller ikke gå for vidt. smiley


  • #31   10. nov 2014 prøv at tjek www.Frikanin.dk det er en side der understøttes af nyeste forskning, der er afsnit omkring bonding af kaniner - en betingelse herfor er dog neutralisering(og rigeligt plads).. når man har set to neutraliserede kaniner sammen og den glæde de har af hinanden, er man ikke i tvivl om at det er noget de nyder

Kommentér på:
2 kaniner?

Annonce