{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

To kaniner sammen {{forumTopicSubject}}

Ja kan det på nogen måde gøres forsvarligt?

Mine kaniner har altid haft hvert sit bur og er ikke blevet lukket ud sammen, da de ville myrde hinanden, hvis de blev det.
Men når hende den bette vi har nu engang er borte (hun er en halvgammel dame), så vil min kæreste gerne have 2 kaniner, som kan gå sammen.

Og så tænker jeg hmm kan man på nogen måde gøre det forsvarligt at have 2 kaniner sammen?
Han foreslog at de fik hvert sit bur, men kom ud og løbe sammen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To kaniner sammen
  • #1   19. jan 2011 1 kanin = 1 bur.

    Prøv og kigge i forummet herinde, der findes allerede en million tråde om samme emne. Og folk bliver aldrig enige på området.


  • #2   19. jan 2011 Dette sted er IKKE det rigtige at spørge om den slags smiley Der er alt for mange 12-årige piger der tror at deres kaniner hygger sig ÅH så meget sammen, fordi de vasker hinanden - hvilket ikke er et tegn på kærlighed i den sammenhæng, men dominans..

    Tag hellere at opret en bruger inde på kaninliv.dk/forum, og stil spørgsmålet derinde. Der er du sikker på at få et ordentligt svar.

    Men nu får du lige min mening med på vejen. Du kan ikke holde to kaniner i et bur, men du kan sagtens have dem ude at løbe sammen under opsyn. Mine to piger løber frit i haven sammen, der har aldrig været nogen problemer. Dog er de aldrig ude sammen, uden at jeg kigger på dem hele tiden.


  • #3   19. jan 2011 Jeg glemte lige at nævne, at to hanner aldrig vil kunne gå sammen. Så snart de er kønsmodne, vil de forsøge at gøre den anden han ikke-forplantningsdygtig.

  • #4   19. jan 2011 Von Fancy: Tror ikke vi to skal diskutere ting, for det ender altid i blodbad haha. Jeg spørger ikke om jeg kan have 2 kaniner i et bur, men om to kaniner kan gå sammen, fx i haven som Lykkeline nævner.

    Lykkeline: Tak for dit faktisk enormt brugbare svar smiley Var også det jeg lidt havde i tankerne. Tror nu næppe at det kommer til at ske, for jeg har altid dyr ude også når jeg ikke er hjemme.. Og vil ikke begrænse kaninerne til kun at være ude, når jeg er hjemme, da jeg mindst 2 aftener om ugen er ude ved min hest og derfor stort set ikke er hjemme de dage..
    Min hunkanin har altid været enormt interesseret i mine hankaniner, men mine hankaniner (som er (var) kastrerede) har altid hadet hende...


  • #5   19. jan 2011 Jeg har været ved at læse en masse om kaniner i dag, og det jeg bl.a. læste var at hvis man skal ha' to kaniner sammen så skal der være mindst 10m2 pr. kanin.
    - Dvs. vil du ha' 2 kaniner sammen i f.eks. haven skal der være mindst 20m2.


  • #6   19. jan 2011 De ville gå i vores lejlighed primært. Den er 56m2

  • #7   19. jan 2011 (link fjernet)

  • #8   19. jan 2011 signe B - der var absolut intet forkert skrevet i mit svar, men fint for mig du tilsyneladende ikke vil bruge det - det viser din seriøsitet i en debat.

  • #9   19. jan 2011 Zofia: Tak smiley

  • #10   19. jan 2011 Så lidt (:

  • #11   19. jan 2011 Men så skal du jo så kanin-sikre dit hjem 100% hvis de skal gå ude 24/7

  • #13   19. jan 2011 Mit hjem er allerede kaninsikret smiley
    Har en kanin nu og hun går ude 1/3 til 1/4 af dagen/natten igennemsnit. Vi har 3 holdskifte hjemme hos os haha. På skift er kaninen, det ene hold marsvin og det andet hold marsvin ude og det er alle døgnets timer også når vi ikke er hjemme.


  • #14   19. jan 2011 Min kanin har intet bur og går løst 24/7, det kræver noget sikring af ledninger, osv., men det er virkelig det værd, hvis du spørger mig.

    Min kanin går alene. Men de første år er hans liv, gik han sammen med sin sterile kæreste smiley
    Hvis de har plads nok, og her snakker vi altså meget plads, og ikke bare "stort bur plads". Så kan det godt fungere (selvfølgelig aldrig med to hanner).

    Som hovedregel, siger jeg også altid en kanin, et bur. Men nu skal det hele jo ikke bare være sort og hvidt. Så hvis du vil kaninsikre hele lejligheden, så kan det måske godt lykkes smiley


  • #15   19. jan 2011 Vi er faktisk pt i gang med dyresikring af lejligheden del to. Først kom alle ledninger og alt papir de kunne æde væk. Og nu er vi ved at pille al tapet af og sandspartle i stedet. Dyrene er lige rigeligt glade for at æde vores tapet, så væk kommer det smiley

  • #16   19. jan 2011 Det lyder sgu fedt smiley
    Jeg har kun sikret ledningerne, min kanin holder bisserne for sig selv smiley Der skal dog holdes øje med chinchillaerne .. hehe smiley


  • #17   19. jan 2011 Ja mine chinchillaer går heller ikke ude uden opsyn. Chinchillaer er bare destroyers uden lige haha. Man kan ikke chinchillasikre en lejlighed..

  • #18   19. jan 2011 Signe - Det var så lidt smiley Jeg er ikke sikker på at jeg ville turde lade mine kaniner gå sammen uden opsyn hele tiden. Men min ene hun er også lidt af en bisse nogen gange smiley

  • #19   20. jan 2011 Signe B:
    Hvis man gider bruge tiden på det, kan man faktisk godt chinchillasikre en lejlighed, måske lige med undtagelse af køkkenet, for der er for mange steder de kan komme ind.
    Men ellers kan man f.eks. købe nogle relativt bøjelige metalskinner i Silvan og andre byggemarkeder, man kan sætte på karme mv.


Kommentér på:
To kaniner sammen

Annonce