{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Hvor heldig har man lige lov at være! {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har i onsdags måtte aflive min absolutte favorit, Melvin.. Det har været rigtig svært for mig, da han betyder utroligt meget for mig.
Derefter har jeg måtte træffe hurtige beslutninger, for at tilgodese mine to resterende hanners behov.. De går nemlig alene i hver deres bur nu.
Planen blev så, at de må blive kasteret på mandag, og så få en hun hver at gå med. Det har ikke været super fedt, da jeg egentlig ikke har haft den store lyst til at skulle have to nye hunner...

MEN MEN MEN - jeg tog kontakt til Melvins opdrætter, og fortalte hende den triste "nyhed"... Hun fortæller mig så, at Melvins forældre faktisk er blevet sat sammen igen, og Molly (Melvins mor) er drægtig smiley Så hvis jeg er heldig, og der er en pige i det kuld, så kan jeg få en helsøster til Melvin.
Og derudover, så er Melvins opdrætter fandme også så sød, at tilbyde mig at få Molly smiley

Det er bare den bedste løsning på denne triste situation, og det har bare gjort mig så glad efter nogle dage hvor jeg bare har syntes det har været dybt frusterende at skulle have nye hunner...
Så i starten af marts får jeg Molly hjem, og forhåbentlig også en datter til hende smiley Og indtil jeg kan få dem hjem, låner jeg et par pensionister af opdrætter, så Eddie og Elmo kan blive holdt ved selskab


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor heldig har man lige lov at være!
  • #2   8. jan 2011 Var det ikke noget med at du før ikke kunne hve mer end 3?:)
    -Spørg' om det samme som Mette?:b

    Men held i uheld må man da sige, hehe smiley


  • #3   8. jan 2011 Stald Tara - Snart bebser i stalden!! 9 Jan. smiley
    - Jo, det er helt korrekt smiley Jeg kunne ikke have mere end 3, da jeg som et absolut maximum kunne have to bure stående.
    Men da min drengegruppe blev splittet op, besluttede jeg mig for at få Melvin og Eddie kasteret, og så forære Elmo væk.. Det var absolut ikke nogen optimal løsning, men det eneste jeg lige kunne se var muligt. Selvom jeg absolut ikke har lyst til at skulle have så mange marsvin, men alternativet var at jeg skulle af med Eddie også, og når jeg har pladsen til to bure (dvs. etagebur, så de står over hinanden), kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til at gå af med Eddie... Og da det er synd at de skal gå alene, så vi at den eneste mulighed var, at lade dem kastere og sætte dem sammen med en hun.. Selvom jeg er meget nervøs for at lade dem komme i narkose, og absolut ikke havde lyst til at få flere marsvin..

    Men skæbnen ville, at Melvin blev syg.... Og når der er plads til Elmo, så skal han ingen steder. Det var i forvejen en pisse svær og ærgerlig beslutning at skulle af med ham (selvom jeg ville ønske det stadig var tilfældet, for så ville det betyde, at jeg stadig havde Melvin...)..
    Så han bliver. Og det samme gør Eddie. Men det vil være synd at lade dem gå alene, så de bliver begge kastreret, og så får de en hun at gå med. Og ligepludselig er det ikke så træls at skulle have to hunner mere, når nu det er med Melvins gener smiley



    Melvin blev pludseligt syg, og tabte sig uhyggeligt hurtigt, med et vægttab på 40-50 g. pr. dag, så han i løbet af no time var skind og ben. Jeg valgte at få ham aflivet, inden han lignede en der var døden nær. For det var tydeligt for enhver, hvad klokken havde slået... Men selv på dagen hvor han blev aflivet, så han helt fin ud - det var i hvertfald ikke meget tydeligt, hvor svag og tynd han var.. Så skulle man grave fingrene ind under pelsen først - men så fik man så også et chok... smiley

    (link fjernet)


  • #4   8. jan 2011 Øv øv.. Lille Melvin smiley


  • #5   8. jan 2011 Ja, det er absolut ikke sjovt... Fatter det stadig ikke, og havde aldrig i mit liv troet at jeg ville blive så knyttet til et marsvin.. Aldrig, aldrig, adlrig i min vildeste fantasi havde jeg troet det.
    Det er rigtig svært, at han ikke længere er der, og det var ikke til at holde ud at høre på Elmo, der skreg og skreg og skreg efter Melvin, den første dags tid efter.

    Det er fuldkommen ulideligt at undvære ham...


  • #6   9. jan 2011 Mine ville også gå i totalt selvsving hvis de mistede hinanden.. Totalt!:/

Kommentér på:
Hvor heldig har man lige lov at være!

Annonce