{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man vaske sit marsvin? HJÆLP! :D
  • #1   7. jul 2010 Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig? smiley

  • #2   7. jul 2010 hvis det er gnavershampooen fra KW, som du mener, så er den rætti elendig og mange marsvin kan ikke tåle den.
    Så er det langt bedre at bruge enten medicinshampooen eller citronshampooen, osse fra KW.


  • #3   7. jul 2010 Altså mine blir ikke vasket, medmindre der er viiiildt god grund til det.

    Vil du vaske dit marsvin, så brug en ordentlig shampoo og undlad at vaske den i hovedet så den ikke får vand i ører, øjne og næse osv.


  • #4   7. jul 2010 Ok..:D Tusind tak !

  • #5   7. jul 2010 Jeg vasker mine engang imellem hvis det er virkelig nødvendigt. Og jeg vasker aldrig mine teddyer. Har nemlig hørt hvis man vasker teddyerne bliver deres stritende pels ikke så stritende. (; Når jeg vasker mine er det tit kun med vand for lige at få det værste snavs ud. Ellers bruger jeg babyshampoo med 0% parfume og farvestoffer. Det har mne ladrig taget skade af/ eller føret nogen form for udslæt. smiley Men det bedste er nok alligevel det er er beregnet til gnaverne.

  • #6   7. jul 2010 Jeg har fået afvide at den ikke har godt af det. så min bliver ikke vasket men i stedet for bøster jeg den meget meget tit:D

  • #7   8. jul 2010 Jeg startede med at bruge babyshampoo på mine. Så fik jeg fat i noget gnavershampoo, som er ret godt, efter min mening smiley

  • #8   8. jul 2010 igen.. hvis det er gnavershampooen fra KW, så er der rigtigt mange marsvin der ikke kan tåle den.
    Hvilket bliver en bitter erfaring, når reaktionen på shampooen giver de symptomer hvor dyrene bliver afvist i indtjek til en udstilling.. og det er selvfølgelig heller ik superrart for dyrene selv.


  • #9   13. jul 2010 Jeg har fået afvide at Gnavershampoo og babyshampoo er stort set det samme! Babyshampoo er bare billigere...

    Jeg har købt en mild svanemærket babyshampoo og det virker rigtig godt!
    Når du har vasket dme så sørg for at tørre dem godt, evt. med en føntørrer. Sørg for at holde dme varme. Jeg fylder altid mine marsvins huler op med hø, så de kan ligge derinde i varmne. Det er meget vigtig at de ikke fryser, da de er emget sarte hvad sådan noget angår!


  • #10   13. jul 2010 Det kan umuligt være nær det samme, når mennesker og marsvin ikke har samme ph-værdi i huden... men hvis de ER så ens, så er DET nok forklaringen på hvorfor så mange marsvin reagerer med hudproblemer af gnavershampooen... hvis den er med forkert ph-værdi.

  • #11   13. jul 2010 Det kan godt være...
    Jeg fik i hvert fald afvide på en udstilling at mild baby-shampoo var lige så god


  • #12   23. jul 2010 Marsvin kan sagtens tåle at komme i bad, bare undgå vand i hovedet og sørg for at tørre den godt bagefter (mine egne blive tørret godt med håndklæde og føntørret til de er tørre).
    Jeg har prøvet en del forskellige shampoo´er, mest til katte.. Men en mild shampoo er i hvert fald en god ting. Jeg har hørt mange som har haft dårligere erfaringer med gnavershampooen..


Kommentér på:
Må man vaske sit marsvin? HJÆLP! :D

Annonce