{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Drægtig, måske? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!! smiley
Mine to hanrotter og den ene hunrotte startede jo med at gå sammen, grundet at jeg ikke havde burer nok. Jeg havde jo købt to hanner fordi den ene skulle bruges som fodder til slangen. Men slangen ville ikke spise den fordi den er vant til at spise ørkenrotter. Men fandt jo også hurtigt ud af at mine rotter faktisk var helt vildt utrolig tamme og kælen, og bestemt mig for at den ene rotte ikke skulle bruges som fodder. Pigen og den anden dreng har altid været planlagt til avl, både til kælerotter og fodring. Men det med fodder-rotter er helt udelukket for mig fordi de er så tamme og fungere sååå godt som tamrotter/kælerotter. Fik jo løn her for nogle dage siden, så jeg købte 2 nye burer, så de to hanner går sammen og pigen går alene. Og de får utrolig meget opmærksomhed! Det fik de især her i weekenden hvor jeg var godt fuld, så jeg gav dem faktisk lov til at løbe rundt på bordet, og det plejer de ikke at må smiley hehe!!! Men, jeg tror altså at min pige er gravid nu. Hvordan kan jeg være sikker? Det første tegn jeg så, det var at hun begyndte at bygge rede, og være mindre aktiv med de to andre. Og det var DER tanken slog mig, at hun gerne ville være alene i eget bur. Så jeg lavede et bur til hende ud af en plastik kasse og masser af huller i låget. Hun brød sig ikke om buret, så derfor købte jeg to helt nye til dem alle, og de står ved siden af hinanden så de stadig kan se og hører hinanden og de slapper meget mere af allesammen nu, end de gjorde før, da de var helt adskilte. Og nu er hun begyndt at bygge større og pænere rede og bruger faktisk meget tid inde i reden. Og her i går tog jeg hende op. Når jeg tager mine rotter op bruger jeg to hænder. En under numsen og den anden ind under maven/forbenene. Men da jeg så tog hende op her i går, da begyndte hun at pive. Ikke hele tiden selvfølgelig, kun lige da jeg tog hende op. Og ikke direkte skreg, men bare pive. Og her idag da jeg kom hjem fra skole, da kiggede jeg meget på hende, og hun lagde inde i sin hule, og hun strakte sig hele tiden. Hun kom ud af hulen for at hilse på mig, og så tog hun begge forben op af buret og strakte sig igen, flere gange. Hvis hun er gravid, kan det så måske være ve'er der gør at hun strækker sig, for at mindske kramper? Ellers fungere hun som hun skal og er rask og kælen og elsker stadig at jeg tager min hånd ned og kæler hende på siden og ved hovedet. Hun lukker øjnene helt hver gang fordi hun nyder det! Når ja. Hun er også begyndt at sige meget mere. I kender vel godt til de små søde lyde rotter kan komme med. Men hun siger dem hele tiden. I takt med når hun går, så hver gang hun tager et skridt, kommer der en lille lyd. Også når hun bare sidder stiller eller vasker sig, så siger hun også den lyd hele tiden. Og der tror jeg igen, at det evt kan være ve'er der gør at hun siger den lyd fordi hun måske har ondt. Men, er hun gravid?! Hvordan finder jeg ud af det? Ved mange dyr kan man mærke ungerne i maven, men må jeg mærke efter på hende? Og kan man overhovedet mærke noget, hvis der er? Og hvad skal jeg gøre ekstra opmærksom på, hvis hun er gravid? Nogle behov hun har?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig, måske?
  • #1   4. feb 2014 Lidt træls at folk ikke sådan rigtig svarer, fordi man finder ud af at teksten er ret lang.. Grunden til at teksten er lang, er fordi jeg har detaljeret mig ordentligt, så jeg bliver fri for en masse kritik.

  • #2   4. feb 2014 Hejsa
    Jeg ved ikke særlig meget om rotter men jeg har søgt lidt på nettet og fandt den har hjemme side om gravide rotter der står vidst lidt om nogle tegn på graviditet håber det kan hjælpe dig lidt smiley
    (link fjernet)


Kommentér på:
Drægtig, måske?

Annonce