{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

malene k
malene k
Tilmeldt:
28. feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

hamster {{forumTopicSubject}}

er det ikke rigtigt, at når en hamster får unger, skal hannerne fjernes fra moren + ungerne?
det står således til, at min kæreste havde 4 hunner og 2 hanner. der kom tit unger, men en af hannerne spiste altid ungerne. jeg sagde til ham, han skulle fjerne hannerne fra ungerne og moren, men det gjorde han ikke. nu har jeg så fået den han, som spiste ungerne. han er dog lidt underlig, fordi han ik rigtig gider spise hamstermad - han vil hellere have kød. han fik lidt oksesteg, så jeg kunne se, om han er kødæder. det spiste han helt vildt.
er det sundt for en hamster at spise sådan noget kød?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hamster
  • #1   22. jul 2011 Kommer an på hvilken art der er tale om.

  • #2   22. jul 2011 Ja, hamstere er kødædere, men skal også have grønt

  • malene k
    malene k Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   22. jul 2011 lige endnu et spørgsmål:
    hvad er det mindste, en hamster kan være i? det er forresten en dværghamster. for jeg har ikke noget bur til ham. (det kom meget pludseligt, at jeg fik hamsteren, da min far ik kan tåle hamster og min bror ik kan tåle hø) .. lige nu bor min hamster i en bedroller, hvor målene er:
    højde: 17 cm.
    længde: 50 cm.
    bredde: 40cm.
    er det for småt for ham?
    han har en masse hø til huler, nogle toiletruller (hvilket han elsker) og et hjul..
    jeg gider ikke rigtig gå ud og købe en masse til ham, da det kun er midlertidigt, han bor hos mig. for som sagt, min far kan ikke tåle hamster og min bror kan ik tåle hø.


  • malene k
    malene k Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   22. jul 2011 simse: det er en dværghamster.
    han får oksekød og sådan lidt. men samtidig får han det der hamstermad, man kan købe i butikkerne, hvor der er majs og alt mulig andet i..


  • #5   22. jul 2011 Hmm.. Kan I ikke bare aflevere ham til en dyrehandler?

    En bedroller er ikke et ordentlig bur til en hamster. Jeg ved ikek hvad det mindste skal være, men hamstere elsker at klatre og grave.


  • malene k
    malene k Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   22. jul 2011 jo, men ville egentlig helst, at han kan komme tilbage til min kæreste igen. der bor hans 5 søskende jo..
    jeg har en veninde, som har et hamsterbur, som hun vil komme med enten i dag eller imorgen, så der har jeg nok et bur til ham. som sagt - han bor kun midlertidigt ved mig, så gider ik ud og ofre en helvedes masse penge på ham.
    han har nogle ting, han kan klatre på, han kan dog kun grave i sit hø.


  • #7   22. jul 2011 Han skal vel ikke flytte sammen med sine søskende igen. Det kan kun gå galt.

    En hamster = et bur smiley


  • #8   22. jul 2011 (Med mindre de går i par og skal avle)

  • malene k
    malene k Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   22. jul 2011 min kæreste vil gerne have, der kommer unger.
    men man skal da fjerne hannerne, så snart ungerne er kommet, ik? for det var dét, der gik galt.. for egentlig kunne de allesammen rigtig godt sammen, bare ik når der kom unger.. og den han, jeg fik, den havde en, den gik med altid.. synes det er rigtig synd, de er blevet fjernet fra hinanden :s


  • #10   23. jul 2011 Malene - gå ind på hamsterinfo.dk og læs om hamsteravl smiley der står rigtig meget allerede....

    og man kan sagtens lave et fint bur ud af en bedroller - den skal bare være mindst 30*50 som udgangspunkt og over 25 cm høj smiley


  • #11   23. jul 2011 www.hamsterland.dk er også et godt sted at kigge.
    Har personligt nada forstand på Dværghamstere, så være dig svar skyldig.


  • #12   24. jul 2011 Hamstere er altædende, dvs de både skal have kød og planter

  • malene k
    malene k Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   24. jul 2011 Pia B - det er 40x50, dog kun cirka 17 højt. han kan ikke slippe ud af det eller noget (-: ..men tak for hjemmesiden, vil lige kigge derinde.

    Mia - tak (-:

    Mor til Katja - okay, godt. synes bare, det er underligt, han ikke gider spise hamstermad, han vil kun have kød..


  • #14   24. jul 2011 har du prøvet at lade være med at give ham kød i nogle dage? Kød skal kun være et suplement

  • malene k
    malene k Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #15   14. aug 2011 Mor til Katja - jeg har kun givet ham kød to gange, og har haft ham i 4 uger cirka.. vil have ham til at spise almindeligt hamstermad, hvilket er lykkeds ret godt indtil videre..

Kommentér på:
hamster

Annonce