{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Marsvin med stamtavle. {{forumTopicSubject}}

Er det så svært at få marsvin med stamtavle? Og hvad kræver det at få stamtavle på ens unger? Jeg har fundet nogle smukke Sheltie ST og Satin Coronet. Jeg søger derfor et par hanner til dem og evt. flere hunner. Men syntes dælme at det er svært at drive nogle op med stamtavle. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin med stamtavle.
  • #1   16. jul 2014 http://www.marsvineklub.dk/stambog.php

    Klik selv videre rundt derinde for mere info


  • #2   16. jul 2014 næh det er sådan set ikke så svært at få dyr med stamtavle... man skal dog huske på at en stamtavle ikke garanterer for dyrets kvalitet bare ved sin blotte eksistens. Man skal huske at kigge på hvad tavlen reelt indeholder.
    Specielt når der kigges på satinlanghår, så er det værd at være opmærksom på at satinerne ikke altid har så god en pelskvalitet som ikke-satinerne.

    Hvad står ST for?


  • #3   16. jul 2014 Vil skyde på ST er satinträger - satinbærer.

  • #4   16. jul 2014 nå ok... jeg går så bare ud fra at vi er i Danmark smiley

  • #5   16. jul 2014 Er ret sikker på at ST står for satin bære. Det ved jeg i hvert fald at de to hunner er, som jeg har købt. Den 3. jeg har kig på er satin.

    Men nej ved uden mærket at en stamtavle er lig med kvalitet. Det ved jeg alt om inde for hunde og heste, så havde ikke regnet med at det var anderledes inde for marsvin. Men derfor vil jeg stadig have stamtavle marsvin.


  • #6   16. jul 2014 Det er osse en god ide, specielt hvis du gerne vil lave racemarsvin. Hvis du ikke allerede er medlem af en af de to danske klubber, så vil jeg anbefale at vælge medlemsskab hos en (eller begge). Når du skal sælge afkommet, kan du nemlig kun få lavet officielle tavler, hvis du tilhører en klub... og racedyrsopdrættere køber ikke så gerne dyr uden tavle.

  • #8   21. jul 2014 Hej Rikke. Har prøvet inde på facebook i flere grupper. smiley Og dem jeg kan finde bor i midt/nordjylland. smiley

  • #9   21. jul 2014 Men ved også godt at det er sommerferie tid og så er det begrænset hvor meget folk er på. smiley

  • #10   21. jul 2014 Jamen nu er der altså ikke ret mange som laver langhår i satin, så hvis du lader geografien begrænse dig, så vil jeg sige at det kan blive så meget op af bakke, at det nok er mest sandsynligt at du ikke finder noget.

    Med de realistiske briller på: ønsker man noget godt, så køber man det gode uanset hvor i landet det befinder sig.


  • #11   21. jul 2014 Rolig nu. Har bare ikke lige den hel store mulighed for at køre land og rige rundt. smiley


  • #12   21. jul 2014 Der er tit folk der gerne vil medbringe dem i tog osv når de skal fra A til B

  • #13   21. jul 2014 Hvis den var til mig, så er jeg helt rolig.
    Jeg informerer dig blot om at dine ønsker kontra nærområde ikke er den nemmeste sammensætning.


  • #14   21. jul 2014 Ved godt at det ikke er nemt at finde en. Men skriver tros alt sjælland og ikke kun her oppe hvor jeg bor i nordsjælland. Jeg må jo bare vente det længere til der dukker en op, hvor det er muligt at jeg kan komme til eller få hjælp med transport.

  • #15   22. jul 2014 Lene C - Nu har jeg haft tamrotter, de er immervæk svære at få folk til at tage med i bilen..

    Jeg bor i Fredericia og har købt rotter fra både kbh og nordjylland, jeg har IKKE mulighed for selv at køre..

    Så at du bor i nordsjælland er ingen hindring.


  • #16   22. jul 2014 Der findes en transport gruppe på facebook hvor man kan søge transport på tværs af landet osv.

    Ligesom de fleste marsvine opdrættere sidder i diverse facebook grupper og gerne hjælper hinanden med transport i forbindelse med udstillinger.

    Men hvis man afviser fra start at man kan købe et dyr i nordjylland fordi man bor på sjælland, så kommer man stort set aldrig hverken til at købe ordentlige dyr eller i sidste ende selv at kunne sælge dem.

    Som opdrætter skal man regne med henvendelser fra hele landet hvor man ofte skal være behjælpelig med at forklare at transport gruppen findes eller høre andre opdrættere om de kan hjælpe med transport via en udstilling eller lign.

    Så man begrænser sig selv utroligt meget både med køb men også salg hvis ikke man kan se mulighederne.

    Og det samme gælder med udstilling, der samkøre man ofte også eller må tage toget for udstillinger kun på sjælland er der ofte ikke nok af eller i jylland for den sags skyld. Så man er ofte nød til at krydse landsdelene for at kunne udstille hvis man virkelig vil gå op i det.


  • #17   22. jul 2014 Beltane

    Lad venligst mig selv bedømme om transporten er mulig for mig eller ej. Du kender inetet til de muligheder jeg har og Ikke har. Og nej det er altså ikke muligt for mig at tage hele vejen over til jylland. Alle har altså ikke samme muligheder for transport rundt i landet.


  • #18   22. jul 2014 Ej altså gider i lige. Jeg afviser ikke at købe fra jylland m.f. steder fra, men siger at jeg altså ikke selv har mulighed for at hente hvis det skal være i den anden ende af landet, hvilket heller ikke er helt billigt om det så er i bil eller tog/bus.

    Og ja jeg prøver så vidt muligt at finde nogle på sjælland. ALLE opdrætter sidder vel ikke jylland.

    Men bevares. Kan jo også bare købe nogle billige uden stamtavle. Nye kunder/avler ønkser i åbenbart ikke med den tone.

    Jeg søger efter nogle opdrætter på sjælland. Hvis i ikke kender nogle, jamen så er det fint.

    Nu vil jeg kontakte en opdrætter jeg kender i Ringsted.

    God sommer til jer alle. Har også mange ander ting at bruge mine penge på end lige transport land og rige rundt. Bl.a. på mine 3 drenge som jeg lige priotere lidt højre end at kunne hente marsvin i jylland.

    Og jeg har i øvrigt ikke snakket om at tage på udstillingere. Det gør jeg med mine hunde, så det er begrænset hvad jeg ville kunne med marsvin også. Men det er vel også i vejen så.

    Som sagt hvis i kan hjælpe med opdrætter på sjælland så høre jeg gerne om dem.

    Men ellers må i have det rigtig godt.

    smiley


  • #19   22. jul 2014 Lene C hvis du gider læse hvad jeg skriver, så skriver jeg ikke at DU skal tage til Jylland.


  • #20   22. jul 2014 Nej ikke alle opdrættere sidder i jylland med nogle racer er der ikke ret mange opdrættere af og så kan de jo let sidde alle sammen af en specifik race i den ene eller anden landsdel.

  • #21   22. jul 2014 De fleste der transporterer dyr på tværs af landet f.eks. via transportgruppen mv. tager 50,- for det - nok derfor vi andre ikke kan følge det umulige eller ekstremt dyre i den situation...
    Hvis man vil begrænse sine egne muligheder, så bliv da endelig ved med at stejle. Folk forsøger såmænd bare at hjælpe dig smiley


  • #22   22. jul 2014 ... jeg har heller ikke mulighed for at tage til England efter de dyr som JEG gerne vil have - så jeg betaler gladeligt pænt meget mere end en 50er pr dyr, for at nogen andre kan transportere dyrene hjem til Danmark.

    Tror den eneste 'race' som man kan være rimeligt sikker på at finde indenfor en fornuftig distance, uanset hvor i landet man er, det er kæledyrene.


  • #23   22. jul 2014 Der er ingen der har bedt dig tage til Jylland smiley

    Og hvis du alligevel kører rundt til hundeudstillinger kunne du jo finde en opdrætter på vejen, i byen eller i nærheden af den næste udstilling du skal til smiley Så spilder du ikke tiden på at køre afsted


  • #24   22. jul 2014 Og inde på det første link jeg gav dig vil du faktisk finde flere opdrættere på sjælland smiley

  • #25   22. jul 2014 http://marsvineklub.dk/kreds1.php

Kommentér på:
Marsvin med stamtavle.

Annonce