{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

skinny marsvin. {{forumTopicSubject}}

Hej GG. Jeg har lige købt mig et mega dejligt skinny marsvin igår. Jeg har læst meget om pasning osv af den, før jeg skaffede mig den. Men jeg ville rigtig gerne høre jeres erfaringer med det. Jeg synes ikke jeg kunne læse noget om temperaturen i rummet det står i. Jeg ved ikke om det har nogen betydning? Har i evt nogle gode råd med på vejen så min lille basse har det godt? smiley

Kommentarer på:  skinny marsvin.
  • #1   15. feb 2016 Indendors normaltemperatur er fin til skinnys. Mine to har det i vert fald godt med 20-23 grader. Jeg ved det ikke helt men jeg tror ikke det skal vaere koldere end 18 grader.
    Skinnys kan behove at bades og smores ind med neutral bodylotion eller olje nogle gange. Det er helt individuellt hvor ofte men mine behover det sjalendt. Den af mine der oftest behover det er ca 1 gang hver måned.

Husk også at hvis de skal vare ude om sommeren skal de have solcreme på, en uden parabender, parfymer og lignende.

Deres klor vokser ret hurtigt så på mine skal de i hvert fald klippes hveranden uge smiley

Held og lykke med dit skinnymarsvin smiley

• #2   15. feb 2016 Normal stue temperatur på 20 grader er fint.

Kløerne på skinnyer vokser ikke hurtigere end alm. marsvin, men de kan lettere rive sig da de ikke har pelsen til at beskytte sig.

Creme og bad er oftes ikke nødvendigt hvis man fodre dem ordentligt med godt hø, varieret grønt og et godt tørfoder som de kan udvinde nok fedt fra til at omdanne til energi/varme samt huld.

• #3   15. feb 2016 Mange tak for hjælpen! 👍🏼. Jeg har været nede og købe den blå creme fra derma som jeg læste anbefalet til skinnyer. Og mine dyr får også massere grønt og altid friskt halm og hø. Hvilket noget tørfoder ville i anbefale? smiley

• #4   15. feb 2016 De skal egentlig bare have et godt kvalitetsho og c-vitaminberigede grontsager gver dag såsom vidkål, gronkål, andre slags kål, peberfrugt osv. Udover det kan du så give dem havregryn som torfoder en gang emellem smiley

• #5   15. feb 2016 Bare ikke giv dem for meget af syrlige grontsager og frugter som peberfrugt, aeble, apelsin og lignene da det kan give munsvamp smiley

• #6   15. feb 2016 Okay super. Mange tak for hjælpen smiley

• #7   15. feb 2016 Peberfrugt giver ikke læbesvamp og er ikke syrligt, det er frugt derimod og tomat.

De skal bare have varieret grønt som alle andre marsvin også bør få, der skal ikke ret meget grønt til før marsvin rent faktisk er dækket ind med c vitamin.

Det vigtigeste generelt set er hø, varieret grønt og et godt kvalitet tørfoder. Skinnyer kan generelt set ikke omdanne alm. pillefoder til varme/energi samtidigt med huld, der er ikke noget "kraft" i foderet til dette. Derfor skal de helst have noget ekstra tørfoder udover pillefoderet.

Dem som ikke har så mange marsvin eller har godt råd giver udover pillefoderet rabbit royale som er en god blanding som indeholder nok til de kan omdanne det til varme/energi samtidigt med huld. Hvis man synes prisen på rabbit royal er pebret kan man benytte Møllerens hestespark som er heste foder, det har jeg og flere andre brugt gennem en del år, og det fungere også rigtig godt, og prisen er markant billigere.

Du kan eventuelt finde mere info på: www.skinnyfakta.dk

Eller må du spørge jeg har opdrættet skinnyer siden 2008.

• #8   15. feb 2016 Peberfrugt kan give laebesvamp hvis de får det i STORE maengder. Kender flere der har fået det på deres marsvin pga peberfrugt. Kender også dem der ikke har fået det, så det er nok forskelligt fra marsvin til marsvin hvor folsomme de er.
    Men selvfolgelig er der ikke noget der skal gives i overdrivede maengder så så laenge man ikke gor det er det jo ikke noget problem smiley

• #9   15. feb 2016 Det er generelt set kun meget våde foder emner og syrlige som frugt der gør at læberne på marsvinet sprækker og der derved er en indgang for svampesporrene til at sætte sig og blive til løbesvamp.

Nogle marsvin er let disponeret for det, men langt de fleste oplever det aldrig, især ikke hvis ikke man giver ret meget frugt eller tomat.

Hvor meget grønt marsvin skal have er altid en vuderingssag, men generelt set bliver det jo aldrig overdreven mængder da de fleste i hvertfald giver så dyrene spiser op før de giver nyt grønt eller at de sørger for at give så marsvinene spiser op inden grøntet bliver kedeligt og nyt skal gives.

• #11   16. feb 2016 Han har sig en makker af samme køn, og de har det rigtig godt sammen smiley

Kommentér på:
skinny marsvin.

x