Stamtavler.........Er du blevet snydt {{forumTopicSubject}}
Som overskriften lyder..........
Jeg har på et tidspunkt selv købt 5 marsvin - hvoraf den ene kom fra anden opdrætter. Dvs 4 af dem kom fra den opdrætter jeg købte fra. Jeg blev lovet stamtavler dengang og nu hvor 2 af dem er blevet mødre og den ene skal være far, så synes jeg stamtavlerne manglede. Sms eller anden skriftlig henvendelse til opdrætter - har ikke båret et resultat. Telefonisk samtale havde den ringe effekt at hun undskyldte sig og ville se på det når hun kom hjem - derefter hørte jeg intet. Efter noget graveri fandt jeg frem til alle forældrene på de 4 dyr ringede til stambogskontoret hos DMK og fik oplyst forældrenes stambogsnumre, så jeg kunne lave de rigtige tavler på mine dyr.
Jeg fik mig en god snak og fik faktisk at vide at de var med helt frem til uge 20
Jeg er bare nysgerrig på hvor mange der egentligt kommer ud for den slags der. Eller noget der ligner ?
apr 2010
Følger: 30 Følgere: 29 Gnavere: 5 Emner: 50 Svar: 211
maj 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Gnavere: 6 Emner: 32 Svar: 115
Jeg tænker jo på er dagens opdrættere virkelig så sløsede, klodsede og ligegyldige, når bare de får deres penge.
Det sætter os nye seriøse opdrættere i meget dårligt lys og hele branchen kommer i en form for miskredit...
apr 2010
Følger: 30 Følgere: 29 Gnavere: 5 Emner: 50 Svar: 211
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 1 Emner: 18 Svar: 235
maj 2010
Malle - Kan du finde forældrenes navne ??
Rollo - Ja det har du desværre så ret i :-(. Det er jo også til tider et utaknemmeligt frivilligt job har jeg forstået. Jeg håber bare at man kan få belyst hvor stort problemet måske egentlig er.
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 2 Svar: 41
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Jeg laver ALTID stamtavler til de dyr folk køber af mig, og de fleste siger også, de gerne vil have stamtavlerne når de kommer, men når så stamtavlen er kommet og jeg kontakter dem for at få deres adresse, får jeg ikke nogen respons og kan ikke sende dem stamtavlen. Så har jeg pludselig i stedet betalt for en ekstra stamtavle, som jeg egentligt ikke kan gøre andet med end at smide ud.
maj 2010
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Jeg har en standard pris udfra hvad jeg mener dyret er værd. Og jeg mener ikke det bliver mindre værd, bare fordi folk ikke vil have stamtavlen med. Stamtavlen er kun en ekstra bonus man får, ved at købe hos en ordentlig opdrætter.
maj 2010
maj 2010
apr 2010
VanHelsing : nej, jeg aner ikke hvem forældrene er, og da jeg gerne vil bruge ham til både avl og udstilling er jeg ved at blive rigtig godt træt af at vente.. vi har prøvet at kontakte hende flere gange, og først sagde hun at der var en fejl, så sagde hun at hun havde fået den hjem, men nu var der en fejl igen.. Hun vil slet ikke svare på min mors nummer, så jeg tror hun blev noget overrasket over at jeg ringede fra et andet..
apr 2010
Stamtavler.........Er du blevet snydt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside