{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Kan marsvin klikkertrænes? {{forumTopicSubject}}

Der findes jo på bibliotekernes hylder adskillige bøger om klikkertræning af hund, hest, kat osv. Og jeg er begyndt at gå til undervisning i klikkertræning sammen med min hundehvalp, hvilket bl.a. har givet mig blod på tanden efter også at prøve at træne klikker med hestene og kattene...

Og så kom jeg her i dag, mens jeg sad og så mig om iblandt de mange søde og dejlige marsvin herinde på Gnavergalleri og glædede mig over, at jeg også snart selv har et par stykker af slagsen i hjemmet, til at spekulere på, om marsvin mon også kan trænes med klikker??

Er der evt. nogen af jer herinde, som har prøvet at gøre forsøget? Eller som bare ved, om det overhovedet kan lade sig gøre?

Ud fra mine tidligere erfaringer med marsvin tænker jeg, at de nok er glade for mad, men måske ikke ligefrem "godbidsfikserede", men jeg skal ærligt indrømme, at jeg aldrig før har tænkt på decideret at træne dem...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan marsvin klikkertrænes?
  • #1   4. jun 2012 Nogle kan, andre kan ikke.

    Jeg har set eksempler på nogle der havde held med klikkertræning til små tricks..


  • #2   4. jun 2012 Hm... jamen så kan det jo være, jeg bare skal prøve at kaste mig ud i det, når jeg har fået mine muttepiger hjem, og de har haft tid til at falde til og lære mig at kende. smiley

  • #3   4. jun 2012 lyder som en god ide held og lykke!<3

  • #4   4. jun 2012 Jeg ville ikke anbefale det.
    Marsvin bliver tit bange for selv de mindste lyde, så derfor tror jeg klikkertræning gør marsvinet bange, men der er jo så mange ting man mener marsvin ikke kan, og så er der alligevel nogen få der kan.

    Prøv dig frem, men stop mens lægen er god.


  • #5   4. jun 2012 Fnis, jeg har nu ikke tænkt mig at bringe lægen med ind i det, medmindre nogen kommer til skade... ej, undskyld... kunne altså ikke dy mig. *GG*

    Spøg til side... Først og fremmest skal mutterne vænnes til de nye omgivelser og til mig. Så prøver jeg at introducere klikkeren og se, hvad de siger til den. Den klikker, jeg har, er ikke en af dem, der klikker højst. Den giver faktisk et ret lille klik... selv om jeg selvfølgelig godt ved, at det lyder meget højere i dyrenes ører end i mine. smiley


  • #6   4. jun 2012 DOH! jeg mener legen haha! smiley

  • #7   4. jun 2012 Tænkte jeg nok. smiley

    Jeg er faktisk lidt spændt på projekt "marsvine-klikkertræning". Hvis mutterne viser sig at være bange for klikkeren, så dropper vi det igen. Men prøves skal det. smiley


  • #8   4. jun 2012 der har jeg en lidt anden indstilling til den slags ting end "Little Pigz", ikke at der er noget galt med den, jeg har bare en anden holdning smiley

    som jeg ser det, så ja, de bliver nok forskrækkede de første gange de hører den, men med klikkertræning handler det jo om at forbinde lyden med noget godt, det er det der er pointen ved det jo smiley så jeg ville bare lære marsvinene at lyden ikke er farlig, men betyder godbidder, så skal du se at frygten meget hurtigt går over ^^
    som eksempel hængte jeg en lille ko-klokke ind til dem igår, for at give dem noget nyt at undersøge. og jo, de var meget farlig til at begynde med, men efter en times tid var Gaia nede og lege med den og forsøgte at gnave snoren den hang i over ^^

    så man kan vælge 2 ting når det gælder nye og evt skræmmende ting for marsvinene: enten at beskytte dem mod det, eller at lære dem at det ikke er farligt.
    jeg har valgt det sidste, da jeg gerne vil have at mine dyr kan slappe af så mange steder som muligt, så de kommer med rundt i hele huset. det har virket udmærket med mine dyr indtil videre smiley


  • #9   5. jun 2012 Tak for dine input, Mette. smiley Klikkertræningen skal under alle omstændigheder forsøges (jeg er blevet lidt bidt af den træningsform og de muligheder, den giver), og så må vi se, om det bliver en succes med mutterne. smiley

    Nu skal de jo allerførst lige blive gamle nok til at flytte hjem, falde til og vænne sig til mig. smiley


  • #10   14. jun 2012 klikkertræning behøver jo ikke foregå med en klikker... jeg klikkertræner min hest og der bruger jeg et klikord (tak) istedet.. så hvis mutten bliver bange for klikkeren kan du finde en ny lyd eller et ord... og er spændt på at høre om det lykkedes for dig.. skriv endelig hvordan det går...

  • #11   15. jun 2012 Jeg skal nok lige fortælle mere om, hvorvidt det lykkes at klikkertræne et af marsvinene... Jeg er selv meget spændt på projektet. P.t. klikkertræner jeg min hund og er ved at starte op med hestene også. smiley

  • #12   16. jun 2012 jeg fandt lige en video.. det her marsvin er da trænet på en eller anden måde.. måske med klikker
    http://www.youtube.com/watch?v=ghqGlrhE5vU&feature=related


  • #13   17. jun 2012 Hvor er han sød og dygtig. smiley Ok, hans reaktionstid er vist ikke helt så hurtig som hundens og hestenes, men ingen tvivl om, at han er klikkertrænet eller i hvert fald noget, der minder om. smiley

  • #14   17. jun 2012 Damon kan også det der, og han er ikke klikkertrænet.

    Det er faktisk ret simpelt at lære dem det, sætter lige en video ind med det.
    I kan dog nok først se den om en times tid pga. konventeringen :).
    Skal nok lige prøve og forklare hvordan jeg har lært ham det.


Kommentér på:
Kan marsvin klikkertrænes?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce