{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Kaninunger..? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!:-)

På søndag skal min dejlige hunkanin Bailey have unger. Jeg har læst meget om avl og sådan noget, men jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber at I kan svare på:)

1 - Når Bailey har fået unger, hvornår må jeg så tage hende op, gå ture med hende eller sætte hende i løbegård?

2 - Hvor gamle skal ungerne være før de må komme med Bailey ud i løbegården?

3 - Når jeg opdager at hun har fået unger, hvad skal jeg så gøre? Skal jeg bare lade dem være, eller skal jeg tage dem op og veje dem eller lign?

4 - Hvornår må jeg begynde at tage ungerne op?

På forhånd tak:-)

-Stald Mælkebøtte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninunger..?
  • #2   18. apr 2012 Okay, tusind tak for svar!:)

  • #4   18. apr 2012 Jeg ved heller ikke hvor vidt folk er enige eller uenige med mig, men her er hvad jeg gør smiley

    1 - Når Bailey har fået unger, hvornår må jeg så tage hende op, gå ture med hende eller sætte hende i løbegård?

    Ville nok vente nogle dage, så hun lige falder til med moderrollen, men derefter kan hun komme ud i kort tid. På nogle hunner begynder mælken nemlig at løbe ud hvis de bevæger sig smiley men ellers klarer ungerne sig normalt selv det meste af dagen.

    2 - Hvor gamle skal ungerne være før de må komme med Bailey ud i løbegården?

    Jeg har taget mine unger med ud når de har fået øjne og er begyndt at komme ud af reden selv, mine lå og hyggede sig sammen og nogle smager lidt på græsset andre spurter rundt og hygger sig smiley Bare pas på med træmmestørrelsen så de ikke bliver væk

    3 - Når jeg opdager at hun har fået unger, hvad skal jeg så gøre? Skal jeg bare lade dem være, eller skal jeg tage dem op og veje dem eller lign?

    Jeg plejer at tage dem alle sammen ud af reden, det bedste er at tage dem ud i en skål med et rent håndklæde så man har styr på dem, så kan du tjekke præcis hvor mange der er og sikre der ikke er nogle døde der skal fjernes smiley

    4 - Hvornår må jeg begynde at tage ungerne op?

    Fra de bliver født, dog kun kort, men reden skal helst tjekkes dagligt smiley

    Ekstra: Ofte hører jeg om folk der tror at kaninmor ikke fodrer sine babyer fordi hun ikke tilbringer tid med dem. Men morkanin fodrer kun 1-2 dage i døgnet, så det er bare vigtigt at tjekke, at de på et tidspunkt på dagen har tykke maver. Mange begynder nemlig at panikke og ville fodre dem ekstra, men mange kaninmødre vil ikke selv passe børnene hvis hun bliver hjulpet. Desuden hvis der er 1 unge der ikke spiser/bliver frastødt af mor, er der somregl noget galt med denne unge smiley


  • #5   19. apr 2012 Tusind tak for svar! smiley


Kommentér på:
Kaninunger..?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce