{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.053 visninger | Oprettet:

anskaffelse af mus {{forumTopicSubject}}

jeg kunne godt tænke mig et par mus, men jeg vil ikke have unger på dem. Kan man holde flere hunnner sammen, eller er det bedre at holde flere hanner sammen? Hvad er nemmest at gøre tamme? hvor mange bør man holde sammen, har læst at mus er familiedyr, der elsker at leve sammen. Hvad må de få og spise af frugt og grønt, og er der noget jeg bør vide inden jeg anskaffer mig mus? er der forskel på størrelsen af dem, og har farven mere at sige end bare at være en farve? Jeg håber i gider at svare mig, da jeg ikke gider flele uduelige svar fra dyrehandlere der bare vil sælge for at tjene mest muligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  anskaffelse af mus
  • #1   17. okt 2011 Hunner skal holdes sammen da de har bedst af at være flere sammen smiley
    mindst 2-3 hunner sammen men gerne flere
    Køb fra en opdrætter
    De kan næsten spise alt.
    Faver på mus er nok mere dem der avler der går op i den smiley

Håber det hjælp lidt smiley

Jeg har selv mus og avler smiley

• #2   17. okt 2011 hvor langt oppe i nordjylland kommer du fra? Har du helt hvide mus? Hvor stort skal akvariumet være? er der noget de ikke kan tåle?
    Dejligt du gider at svare på alle mine spørgsmål:-)
    hvad koster dine mus, og kan man få mus med tavle på?

• #3   17. okt 2011 Hunne skal helst holdes sammen, hanner kan de fleste gange ikke gå sammen. Men det er nemmere at få hanner til at gå sammen, hvis der ikke er hunner i nærhende. Jeg synes de er lige nemme at gøre tamme, bruger dog mere tid på mine hanner, da de går alene og hunnerne har hinanden.. Men det er vel en smags sag smiley Man kan holde alt fra 2-3 sammen, til at holde 10 og mere hvis man har et bur der er stort nok smiley Det er vigtigt at de har pladst til at lege og bevæge sig på smiley Jeg ved faktisk ikke hvad frugt de må få, da mine kun får grønsager. Og i grønsager får de alt, bare ikke løg..

Størrelsen kommer jo an på forældrene tit. hvis to store mus sættes sammen, er der også større chance for store mus. Fuzzy mus (de nøgne) er tit lidt mindre, men ellers er der ikke såå stor forskel igen smiley

Hvad farver angår, så er det lige meget. Det er igen en smags sag om hvad man bedst kan lide. Dog har røde mus ay-gen, som gør at de nemt bliver tykke, så det skal man lige være ops på smiley Ellers Har farven ikke andet end med udseenet at gøre smiley

Hvis der er noget jeg har glemt, så må i andre meget gerne tilføje eller rette med smiley

• #4   17. okt 2011 Frederikshavn.
    Nej, har desværre ikke hvide mus.
    Du kan se mine mus på min profil.
    Det kommer an på hvor mange mus du vil havde før jeg kan sige hvor stor det akvarium skal være.
    altid dejligt at kan hjælp smiley
    mine koster 30kr. næsten alle mine mus har tavle smiley

• #5   17. okt 2011 hey jeg har 1 helt hvid hun tilsalg smiley

• #6   17. okt 2011 hvis det skal være en hvid, så har jeg en langhåret satin han... Ham kan du få til en 25kr. hvis det er smiley

• #7   17. okt 2011 Jeg vil meget gerne have hunner, så jeg kan have en flok uden af få unger smiley Ellers mange tak for tilbudet. Ved i om der er forskel på hvor nemt det er at gøre zebramus, i forhold til alm mus. Har hørt at zebramus er nemmere at gøre tamme, er det rigtigt?

• #8   18. okt 2011 Zebramus er mest et kigge på dyr, og man skal bruge rigtig mange timer på at gøre dem tamme. Jeg kender en der har dem, og hun at på ingen måde gøre sine tamme smiley Har heller aldrig hørt at de kunne gøres rigtig tamme... Men tror godt man kan gøre dem tamme, jeg tror bare ikke det er let..

• #9   19. okt 2011 okay, kan man holde en enkelt zebramus sammen med alm mus?

• #10   20. okt 2011 Nej, det tror jeg bestemt ikke... men har ikke zebramus, så bed det ikke med 100% Jeg kunne bare ikke forestille mig at det kunne lade sig gøre, og har aldrig hørt om at nogle har haft dem sammen med alm. mus smiley

• #11   20. okt 2011 De må ikke holdes sammen smiley

Kommentér på:
anskaffelse af mus

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce