{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

bliver nøgne rotter lettere syge? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige måtte sige farvel til den sidste af mine 3 drenge og går nu og tænker på at få mig 2 nye.
Jeg har overvejet at den ene af dem skal være nøgen(eller er det fuzz de hedde?)
Men da jeg søgte om dem på nettet faldt jeg over et par opslag hvor der stod at de havde lettere ved at pådrage sig sygdomme og at de tit lider af problemer med øjnene
er det rigtigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bliver nøgne rotter lettere syge?
  • #1   18. jan 2011 Det er helt korrekt at de KAN have øjenproblemer, da de enten kan døje af indadvendte eller ingen øjenvipper til at beskytte dem for at snavser kommer i øjnene.. Har selv haft 3 fuzz og 2 hårløse, og ingen af dem havde/har problemer med øjnene..
    2 af dem døde dog af nyresvigt - en anden ting fuzz kan have en tendens til at få desværre..
    den sidste døde af alderdom..
    De 2 jeg har lige nu, er der intet med, den ene kommer fra min egen avl, den anden fra en kammerat, så det er ikke alle fuzz der har problemer, men det kan opstå smiley
    Mange vælger at få dobbeltrex istedet for, da der ikke forekommer problemer med dem som med fuzz, selv afviser jeg dog ikke at få fuzz, da jeg har noget for hårløse typer smiley
    Siger som regel altid selv at skal man have en fuzz er det godt at få en med en god baggrund, desværre er der bare ikke så mange der opdrætter fuzz hos opdrættere, så det vil være lettere at finde dobbeltrex hos opdrættere, med gode stamtavler end en fuzz.. smiley


  • #2   19. jan 2011 Camilla/Alenya:Ja jeg har nemlig også noget for de hårløse:) Men jeg kan ikke finde ud af om det er en chance jeg skal eller ikke skal tage for jeg ville blive noget så ulykkelig hvis jeg fik en unge og blev rigtig glad for den og den så dør tidligt af nyresvigt:S

    Hegnsholt opdræt: Hvis bebsen fik noget med øjnene er det så noget man kan få opereret hvis det er det med indgroede vipper?
    Er hårløs og fuzz det samme?


  • #3   19. jan 2011 Fuzz er en art af hårløs og faktisk stort set den eneste af typerne der findes i private sammenhænge, resten af hårløs-arterne findes næsten kun i laboratorier.
    De rotter, som folk tit bare kalder hårløs, er oftest også fuzz.

    Man kan få det opereret, ja, men der er ingen garanti for, at det vil have en virkning. Jeg kender en, der fik lavet en sådan operation på hendes fuzz, men problemet opstod igen kort efter.

    En anden ting er også, at de er mere følsomme overfor temperaturerne/træk og derved nemmere kommer til at døje med vejtrækningsproblemer.


  • #4   19. jan 2011 1000 tak for den gode info og den hurtige tilbagevening:)

Kommentér på:
bliver nøgne rotter lettere syge?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce