{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afføring i rumpen altid
  • #1   24. sep 2010 Overfodring/fedme er tit et typisk tegn på afføring bagi.
    De kan ikke rengøre sig bagi hvis de er for tykke. Det er vigtigt de kan nå ned, så de kan spise deres "natpøller". Det er en blødere afføring som indeholder nogle bestemte stoffer, som de spiser igen.

    Hvad fodrer du med og hvor meget?


  • #2   24. sep 2010 jeg fodrer kun med piller. det har jeg altid gjordt. så de netop ikke bliver for fede. men da dettte er en kanin jeg har hentet for kun 3 uger siden så har jeg ingen anelse om hvad hun har fået at spise. men jo hun er i lidt for god stand. og derfor kommer de også ud hver dag. og løber rundt. jeg har heldigvis en indhegnet have så de har masser af plads at løbe på.. de bliver fodret en gang om dagen..
    og der er altid masser tilbage når jeg kommer ud dagen efter..
    så det er ikke fordi hun overspiser..

    men hun er blevet for kælet lidt for meget det gamle sted. du kan se hende under min profil .det er mufu det er lidt chobbie;-)


  • #3   24. sep 2010 Okay, godt at høre at du er obs på at pillerne skal doseres og ikke ad libitum. Er hendes afføring fin? Runde kugler osv.? Eller er det hele blødt og det er derfor det sætter sig?

    Det er hvertfald vigtigt at hun bliver vasket tit og at hun går tørt og rent i buret, så der er mindre chance for at det klistrer fast. Så strø endelig med en masse halm smiley


  • #4   24. sep 2010 solbakke. nej self kan de tage på aligevel. det kan vi jo også selv om vi spiser sundt... så det siger sig selv;-)

    lulle..
    de går tørt og jeg tjekker aviser hver morgen..
    og skifter dem ud når det er nødvendigt.
    men hendes afføring er våd næsten hele tiden har jeg lagt mærke til..

    og der er massr af halm i buret.. så de går tørt..

    jeg må ha hende ind i aften og ha hendes vasket.. det skal nok blive spændende. har aldrig vasket kanin. men det er så også min første langhårds kanin jeg har..

    jeg er reg op drætter af den norske skovkat. så dem er jeg vant til at vaske og udstille..;-)
    så har også det der skal bruges til hende hvis det bliver nødvendigt..


  • #5   24. sep 2010 solbakke. jeg har ikke vejet hende. da min vægt er gået i stykker. men jeg er sikker på at hun vejer lidt for meget..

  • #6   24. sep 2010 Kaniner skal man ikke vaske, de bliver bare syge hvis de bliver våde helt ind i underulden også. Du skal blot fjerne afføringen, og det kan du eventuelt bruge en klud til.

  • #7   24. sep 2010 måske jeg bare skulle finde kattens børste frem istedet for..
    tror det bliver lige en tand for koldt for hende at skulle ud i buret og være våd..
    og det kan jo tage sin tid at tørre den store pels


  • #8   24. sep 2010 solbakke hun skulle meget gerne være ren. men ja billeder snyder tit..
    men hun er en stor dame i forhold til den anden jeg har.. men hun er kort som hun skal være..
    de er ca 1½ år gamle..
    så det er lidt sjovt at se hvor stor forskel der er på drengen som vi lige har hentet..
    men han er bare så nuttet. men han bliver moslet godt og grundigt af de andre når de er ude.. griner.. så han får lov at hygge lidt alene..

    lulle nej det syntes jeg også lød meget mærkeligt men der er jo heldigvis mange definitioner på at vaske;-)
    jeg tror bare jeg tager saksen og kattens kam frem tror jeg er det nemmeste til at starte med.


  • #9   24. sep 2010 det er så rart med sådan en side her så man kan få lidt hjælp ind i mellem. når der er noget man ikke lige helt ved..
    'mange tak til jer begge og rigtig god weekend..


Kommentér på:
Afføring i rumpen altid

Annonce