{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Hvor har i fået jeres chinchilla fra og hvor er det bedst at skaffe sådan en? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil virkelig gerne have mig en chinchilla, men er vildt usikker på hvor det er aller bedst at skaffe sådan en fra - har overvejet dyreforretninger såsom Søpet eller Plantorama, aner selvfølgelig ikke om man kan få dem disse steder


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor har i fået jeres chinchilla fra og hvor er det bedst at skaffe sådan en?
  • #2   26. okt 2015 Som udgangspunkt bør du holde dig fra dyrehandlere. De kan have okay dyr, men du kan også risikerer at få noget der ikke er avlet ordentligt, og som har eller får tandfejl, og dør alt for tidligt. Der er desværre en del problemer med chinchillaer af tvivlsom kvalitet der udbydes i dyrehandlere.

    Jeg ville altid selv gå til en opdrætter. Her har du også mulighed for at få et eller to dyr i den farve du vil have, du ved hvordan forældrene er, kan få vejledning om dit kommende dyr, og du kan følge med fra dyret er lille, med mindre du vil have et nu og her dyr, så er det naturligvis bare at komme ud og hente det.

    Der er også mulighed for at komme til udstillinger mv. hvis du godt kunne tænke dig sådan noget, og her er chancerne bedre, hvis du fra start køber et dyr af fornuftig kvalitet, der er opdrættet til udstillinger.

    Hvis du melder dig ind i DCKF (det er gratis), er der salgsdyr i bladet. Men ellers er det bare med at finde en opdrætter i nærheden, og det burde ikke være helt umuligt. Ellers er transport altid en mulighed.


  • #3   26. okt 2015 Jeg kan se at du bor på fyn.
    http://furrytails-dk.blogspot.dk/p/anbefalede-opdrttere.html
    3 af opdrætterne på listen her er fra fyn smiley


Kommentér på:
Hvor har i fået jeres chinchilla fra og hvor er det bedst at skaffe sådan en?

Annonce