{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.022 visninger | Oprettet:

Marsvin - slagtedyr {{forumTopicSubject}}

Hej! Ja jeg ved marsvin i især sydamerika er slagte og spisedyr. Det synes jeg er helt fint det er deres kultur osv... ingen dårlig kritik til det.

Men selvom de spiser dyrene står der jo ikke noget om de ikke må have det godt?! Her er billeder af marsvin specielt cuyer (kæmpemarsvin) som jeg mener har for alt for lidt plads!

(link fjernet)

http://storage.canalblog.com/07/57/291787/34259594.jpg

Og hvad hende her har gang i skal i ikke spørge mig om?

http://www.internationaljournalism.com/images/am07.jpg

Kommentarer på:  Marsvin - slagtedyr
  • #1   16. aug 2010 hold da op! Nej, synd de skal lide sådan smiley

• #2   16. aug 2010 Det første billede tror jeg ikke umiddelbart er de forhold de normalt holdes under, det kunne godt ligne enten nogen der er tilsalg på et marked eller måske på vej til slagtning.

Billede nr. 2 synes jeg faktisk er en ret cool buropsætning, men ja, der skulle have været færre i burene og så måske noget bedre indhold re bundstrø og mad/hø.

Billede nr. 3... Tror bare vi skal konkludere, at den kvinde ikke helt har styr på, hvad hun laver lol

Udover det, så kunne jeg faktisk godt tænke mig at smage marsvin engang. Ikke mine egne selvfølgelig, men et marsvin der er opfostret til slagtedyr, det ville jeg ikke have noget imod. Jeg er nysgerrig efter, hvordan det smager, jeg tror faktisk det kunne være godt.

• #3   16. aug 2010 Annbritt: Ja vil også gerne prøve at smage, men tit hvis man skal have det i sydamerika kan man se det er et marsvin det ligger på tallerknen. Det ligner meget en død skinny der ligger der synes jeg. Med hoved og hele muliviten! Men hvis jeg ikke kan se det er et marsvin vil jeg gerne smage. Bare den har haft det godt inden den blev slagtet. (;

• #4   16. aug 2010 "Men selvom de spiser dyrene står der jo ikke noget om de ikke må have det godt?! "

ta synes du vores slagtesvin har det særlig godt? smiley

moral er godt, meeeen.... fej for egen dør før du fejer for andre - især når det kommer til slagtedyr..

de marsvin ser faktisk BETYDELIGT sundere ud, end f.eks. vores slagtesvin herhjemme smiley (og nej jeg er ikke fanatisk vegetar smiley jeg ELSKER kød)

• #5   16. aug 2010 Det er da ikke værre end kyllinger og hvad vi ellers spiser herhjemme.

• #6   16. aug 2010 Jeg synes faktisk at sådan et helt marsvin der ligger på en tallerken ligner lidt en helstegt pattegris i miniature udgave, så det har jeg ikke noget problem med at spise smiley

• #7   16. aug 2010 En anden ting man lige skal tage op til overvejelse, når man begynder at dømme folks dyrehold i andre lande, er hvilke forhold de lever under.
    Har de næsten ingen ting at gøre godt med, er det altså ikke dyrevelfærd der kommer i første række, og det kan man heller ikke forlange af folk, der kæmper for at overleve.

Når det er sagt, er jeg meget enig med Annbritt i, at dyrene på billede nr. 1 ligner dyr på et marked, billede 2 kan jeg ikke se nogen problemer i... Og billede 3... tjoeh... det ligner at det er taget fuldstændig ud af kontekst...

De har holdt og spist marsvin LÆNGE før det blev til almene kæledyr. Et eller andet må de altså gøre rigtigt. Hvis de kun havde syge dyr, ville de ikke få noget ordentligt at spise.

Bemærk desuden, at man ikke kan se en eneste skade på dyrene på billede 1... så kan de altså ikke have det helt skidt smiley

• #8   16. aug 2010 Og for at tilføje til Pias indlæg: Hvis man kigger på dyrenes tilstand på billede 1, så er de faktisk i meget bedre foderstand end mange af de kæledyrsmarsvin vi ser herhjemme smiley

• #9   16. aug 2010 ja skræmmende nok, så ser de faktisk meget sunde og raske ud - især ift. nogle af de "kæledyrs"marsvin man ser nu og da herhjemme i DK smiley

• #10   16. aug 2010 Pia N: jeg ved godt vi her i danmark bare træder på ordet dyrevelfærd. Derfor spiser jeg slet ikke gris eller noget som helst dyr der ikke er fritgøende. Samme gælder æg.

• #11   4. feb 2011 *Maria* .
    Nej nemlig, folk glemmer lige selv de kyllingefiltere og kyllinger de selv propper inden bords 2-3 gange ugentligt tro mig de kyllinger her IKKE haft det godt...

Jeg kan melde ud at jeg slagter kaniner og marsvin, (marsvinene bliver slagtet fordi de kommer fra et sted hvor de ikke´har haft det godt så de skal bare væk fra denne verden og andre tager sig desværre ikke af disse dyr smiley ) men indtil da får de det selvfølgeligt godt og det samme gør mine kaniner,

• #12   8. feb 2011 Ja dyrene i Danmark har det rigtig skidt. Derfor er jeg nu VEGETAR ;D

Mia: det er heller ikke et problem for mig du slagter dine marsvin for de har jo haft det godt

• #13   8. feb 2011 HEY vi mangler altså virkelig en sys godt om knap ;D

men det er derfor jeg slagter så jeg så vidt muligt ikke støtter disse ting smiley og ja ELSKER mit kød og kunne ikke leve uden smiley men hey heldigvis er vi mennesker så forskellige smiley og skide dejligt at se en ikke hysterisk vegetar ;D

• #14   9. feb 2011 Mia: mange tak smiley jeg respektere fuldt ud folk der spiser kød gør det bare ikke selv smiley

Kommentér på:
Marsvin - slagtedyr

x