{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

Jalousi ved køb af en ny kanin ? {{forumTopicSubject}}

Hej GG.
Jeg overvejer at anskaffe mig en kanin til, som så skal være en han, da det jeg har erfaring med.
Men her kommer mit problem så. Jeg har i forvejen en han ( det skal lige siges de IKKE skal i samme bur, og har ikke tænkt mig de skal gå sammen i løbegården) Nå, men for at komme tilbage til mit spørgsmål. Luggi ( min kanin) og jeg har et MEGET særligt bånd sammen. Han er min første kanin og betyder alt! Og han er ude så tit han kan, så vi er meget tætte.
Jeg er bange for at han kan blive jaloux, da han nu skal dele opmærksomheden med en anden, eller blive så forvirret, at han måske går hen og dør af stress eller sådan noget.
Er der nogle der kender til eller ved, om kaniner har det med at blive jaloux eller stressede over en ny kanin i hjemmet ?
Ville være overlykkelig hvis i gad at skrive jeres viden eller erfaring, da det er det, der afgøre om jeg skal have en ny kanin eller ikke, for jeg vil ikke gøre det, hvis det går ud over Luggi, han skal jo ikke straffes smiley

Mange tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jalousi ved køb af en ny kanin ?
  • #1   17. jul 2014 Jalousi er en menneskelig følelse

  • #2   17. jul 2014 Jeg mener så ikke at jalousi kun kan betegnes som en menneskelig følelse, dog tror jeg ikke du skal bekymre dig for det smiley

  • #3   17. jul 2014 Calla - jalousi kræver man kan tænke "årh nej, nu bliver der leget med den og den og den" Det gør kaniner ikke (Eller andre dyr)

  • #4   17. jul 2014 Beltane: Med den fart ny viden omkring dyr kommer til os i dag, skal man nok passe på med at drage for hurtige konklusioner om, hvad de kan og ikke kan - engang mente man jo også, at det der skelnede mennesker fra dyrene er, at vi er bevidste om os selv -"jeg'et". Det er der jo så allerede ny viden om nu, at det er vi ikke de eneste der er, og derfor ikke skelner os fra dyrene.

  • #5   17. jul 2014 Beltane: hunde kan også blive jaloux. Så det er ikke kun en menneskelig følelse.

    Katrine: det der kan ske er at din kanin vil mærke sit territorium af, og derfor strinte og tisse meget mere end han plejer, og steder hvor han normalt ikke gør.
    Jaloux vil han nok næppe blive. Men han vil helt sikkert lugte at der er en anden kanin på hans territorium.


  • #6   17. jul 2014 Jeg ved godt at kaniner ikke har samme følelser som mennesker, jeg er bare bekymret for at han kan mærke der sker forandringer, at der vil være en anden kanin, og at han ikke for alt opmærksomheden?
    Det ville bare gøre mig så ulykkelig, hvis Luggi pludselig ikke kom til at trives længere.


  • #7   18. jul 2014 Får du en ny kanin skal du heller ikke tage tid fra den anden. Eks er han van til en time i løbe gården, skal du ikke give ham en halv fordi du har to der skal i løbegård, han skal have en time, og den ny skal have en time.

  • #9   18. jul 2014 Du kan risikere, at den kanin, du har, reagerer (aggressivt), hvis du lugter af den nye kanin, men det er slet ikke sikkert.
    Jeg har 16 kaniner i min kaninstald, og ingen af dem reagerer på, at jeg lugter af andre kaniner.


  • #10   18. jul 2014 Nu har jeg to løbegårde en større og mindre, så tænkte de kunne skftes lidt. Plus ham jeg nu, kan løbe rundt i haven selv, selfølgelig med opsyn. Du har selvfølgelig ret i det med ikke at tage hans tid , og bruge på den anden.
    Nu har jeg også mange veninder som har kanin, og der plejer der ikke at være noget problem med lugtene.
    Han er jo ikke aggressiv på nogen måde, men det er jo over for mennesker Jeg ved jo ikke hvordan reagerer over for andre kaniner


  • #12   19. jul 2014 Selfølgelig må du spørge smiley
    Jeg overvejer af anskaffe mig en kanin til, fordi jeg ved hvor meget min nuværende kanin Luggi, betyder for mig, og hvor meget glæde han giver mig. Den der proces når man får en lille kanin, som man skal opbygge et bånd med, knytte sig til hinanden, gøre kælen osv. gav mig rigtig meget med Luggi!
    Af personlig årsager, har jeg brug for denne proces igen, for at få den her stolthed og følelsen af succes. For når jeg ser tilbage fra da Luggi var lille, bliver jeg helt stolt både af ham og mig selv. Og det er lige præcis den følelse jeg har brug for igen. Luggi betyder rigtig meget for mig, og det ved jeg at en ny også vil komme til, så derfor overvejer jeg at få en kanin til.
    Jeg ved det er lidt kringlet og regner ikke med din forståelse, men her fik du min forklaring:)

    Men på den anden side, når jeg læser det du skriver, bekræfter det min bekymringer, om hvorvidt jalousi gælder kaniner. Jeg er glad på dine vegne, at det lykkedes for dig at vænne dem af med jalousi følelsen.
    Og i stedet for en kanin kan det være jeg istedet vil kaste mig ud i en lille hamster.


Kommentér på:
Jalousi ved køb af en ny kanin ?

Annonce