{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Kanin unge tilsalg før tid :-O {{forumTopicSubject}}

Har lige set en annonce med en kaninunge på 6 uger, der er tilsalg.
Den er blevet taget fra moren da den var 5 uger.
Har forsøgt at sige til ejeren at det er ALT for tidligt, men det mener hun ikke..

Overvejer at købe den, så den kan få lidt ekstra omsorg når nu den er taget for tidligt fra..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin unge tilsalg før tid :-O
  • #1   27. maj 2013 Nogle kaniner bliver taget fra så tideligt, men kun når man er sikker på at er <i> er </i> klar til at kunne være sim egen smiley

  • #2   27. maj 2013 I særlige tilfælde kan unger på kun 4 uger blive nødt til at blive fjernet fra sin mor..

    Har selv haft en episode, hvor moren forsøgte at slå ungerne ihjel i deres 6 ugers alder, de blev fjernet og har ikke lidt nogen overlast.
    Personligt mener jeg dog, at de tidligt fjernede skal holdes i en lille søskendeflok, og at det er forkert at sælge dem før 8 ugers alderen, uanset hvad.

    Hvis du allerede havde tænkt dig at købe den - fred være med det. Men lad være med at købe den for at 'redde' den. Der skulle jo nødig gå sport i at få ungerne alt for tidligt hjemmefra..


  • #3   27. maj 2013 Når de er 6 uger må de gerne vænnes fra morgen, hvis de spiser og drikker som normalt er de klar til at forlade moderen. De skal dog helst være 8 uger smiley

    Jeg har også skrevet til et par stykker.. En af dem ville hellere lytte til en dyrhandel end til mig og andre!


  • #4   27. maj 2013 Det var ment for at redde den, men da ejeren ikke kan levere er det ikke muligt for mig at købe den.

  • #5   27. maj 2013 Det er heller ikke en god grund til at købe et dyr. Men se sådan på det, hvis ingen køber den de næste par uger, så er der jo egentlig heller ikke et problem smiley

  • #6   27. maj 2013 Hende der har dem har hendes han til at gå sammen med marsvin, så frygter lidt at hun ikke har styr på det...

    Jeg ville have taget den ind til videre formidling..


  • #7   27. maj 2013 Man kan ikke redde alle dyr.

    Og at anskaffe sig et dyr man i virkeligheden ikke ønsker, er jo ikke fornuftigt. Der er heller ingen garanti for, at du ville kunne finde et passende hjem, og så har du medvirket til, den ender som kastebold.

    Jeg synes din omsorg og omtanke er rigtig fin, men det bliver noget rod hvis du involverer dig yderligere..


  • #8   27. maj 2013 der er dyr der har det langt værre end en kanin unge der kommer fra sin flok lidt før tid så slap dog helt af

  • #9   27. maj 2013 NøvlingKaniner: Det har du helt ret i..

    Ildermor: Det er jeg da udmærket klar over?! Men det er stadig ikke godt for den at komme for tidligt fra sin mor, jeg skriver jo ikke som om det er jordens undergang, men som om det er forkert af ejeren hvilket det er og det har jeg også gjort hende opmærksom på..



  • #10   27. maj 2013 nej det er ej, hvis den går sammen med andre kaniner tager den IKKE skade,
    og heller ikke et brud på dyreværnsloven smiley


  • #11   27. maj 2013 Jeg ved jo heller ikke om den går med andre? og det kan godt være at det ikke er et brud på dyreværnsloven, men man bør hvertfald ikke sælge den før den er 8 uger..... Hver sin mening!

  • #12   27. maj 2013 nemlig enig i sidste sætning smiley jeg har fx nogle unger gående nu og de er lige rundet 8 uger og har været klar LÆNGE

  • #13   27. maj 2013 Det er direkte dumt at købe den for at redde den. Boykot i stedet avler, så de kan se at det ikke kan betale sig at sælge dem før tid.

  • #14   27. maj 2013 Lykkeline: Jeg har også skrevet højere oppe at jeg ikke køber den...

    Jeg skrev "Det var ment for at redde den, men da ejeren ikke kan levere er det IKKE muligt for mig at købe den"


  • #15   15. jun 2013 Bare lige en lille kommentar smiley

    Man skal lade vær med at støtte sådanne avlere. Ligesom folk brokker sig over dårlige forhold hos nogle dyrehandlere der sælger dyr. Køber du et dyr for at redde det, støtter du på en måde dyrehandleren. Han får indtjening og et nyt dyr ind smiley så og simpelt - støt ikke folk der ikke sælger, avler og holder i følge loven - heller ikke for at redde dyret.


    Jeg var udsat for en dame der havde et hygge marsvine kuld. Jeg fik en af hendes unger. Mener det er 300 g de skal veje før de må sælges. Min put vejede kun 150 da jeg fik hende selvom jeg fik afvise at hun vejede det hun skulle.. Efter 1 måned vejede hun det hun skulle..

    Min anden put ventede jeg flere måneder på og aftalen blev udskudt mange gange fordi hun var for lille. Hvor jeg dog elsker sådanne avlere.


Kommentér på:
Kanin unge tilsalg før tid :-O

Annonce