{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Kan 2 kaniner gå sammen ? {{forumTopicSubject}}

Hej ..
Jeg har læst det her link:
(link fjernet)

Og vil vide om det er optimalt at sætte en kanin sammen med min nu ca. 1 år gamle kanin ?

Ham jeg har nu har et bur inde på ca. 1 kvadratmeter også har vi en lem i væggen ud til en gårdhave hvor der er ca. 6 ½ kvadratmeter. hvor han kan gå frit.

Skal han ha en ven eller skal han forblive alene..

Jeg bruger ikke vildt meget tid med ham max. 1 time om dagen..

VH. Line.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan 2 kaniner gå sammen ?
  • #1   22. maj 2013 Nej det skal han ikke

  • #2   22. maj 2013 1 kanin - 1 bur
    2 kaniner - 2 bure

    Hvis du i forvejen ikke har så meget tid til din ene kanin er der ingen pointe i at få en mere hvis du heller ikke får tid til den


  • #3   22. maj 2013 Jeg har læst mange steder at HVIS to kaniner skal gå sammen er det bedste en kastereret han og en (evt steriliseret) hunkanin.

    Om folk vil sige at overstående er en god idé ved jeg ikke, men hvis kaniner skal gå sammen, skal det foregå sådan.. smiley


  • #4   22. maj 2013 Kaninhåndbogen tager altid om neutraliserede kaniner, og i såfald: Ja, hvis kemien passer. Det er jo individuelt om kaniner (såvel som andre arter og mennesker) kan enes.

  • #5   22. maj 2013 Præcis smiley

  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #6   22. maj 2013 Ja to kaniner kan sagtens gå sammen, såfrem man neutralisere dem begge, introducere dem efter at hormonerne er tippet af, samt giver dem masser af plads og gemmesteder.

    Kan man kun give sin kaniner 1t dagligt, ja så er jeg på nippet til at mene, at man enten ikke skal have nogle eller som min. skal Have to. Det er altså synd at have en kanin der render rundt alene 23t i døgnet.

    Er der fri adgang til gårdhaven så kan du måske godt have to neutraliserede kaniner, men nøgleordet er at de kan sammen og at de er blevet introduceret ordentligt for hinanden.


  • #7   22. maj 2013 Enig hvis du vil have to kaniner skal de kasteres.
    Men kaniner kan godt lide fælleskab men buret a lidt får småt tænker jeg:)


  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #9   23. maj 2013 Ja og kolonidyr har brug for artsfæller for at de kan falde ordentligt til ro, for kaniner er fra naturens afhængige af at have artsfæller til at advare mod fare, hvilket de af gode grunde ikke har, hvis de er helt alene. At være alene kanin ude i naturen = at være ubeskyttet og derfor er det nødvendigt at være konstant på vagt, med seriøs kort levetid til følge (mere dage end mdr. )

    Det er unaturlig, derfor er det godt at have to kaniner, uanset om de går sammen eller er i separate bure. Man bør dog introducere Kaninerne for hinanden uanset omstændighederne, så de ikke bare pisser hinanden af konstant smiley



  • #10   23. maj 2013 Helt enig med Mikkel

  • #11   28. maj 2013 Til stumpen, så går min kanin udenfor alene på 6½ kvadratmeter.. så den kommer også ud...
    Den er købt som "ikke selvskabskanin" da den ikke kan lide mennesker..
    men den går skide godt med mine marsvin, de kommer dog ind om natten..
    men de hygger så godt sammen en 4-5 timer om dagen smiley


  • #12   28. maj 2013 Åh nej da

  • #14   28. maj 2013 Det er jo langt ude det her!

  • #16   29. maj 2013 Jeg har været sammen med Dansk hamster forening på en landbrugsmesse her i weekenden og de siger det er skide godt for marsvin og kaninen at få noget selskab.. De bor jo ikke sammen ...

    Hvis det er et problem bliver i jo nød til at begrunde hvad jeg gør forkert, gør det jo ikke for at skade mine dyr...


  • #17   29. maj 2013 Så langt ude det der!

    - Kaniner og marsvin snakker ikke samme sprog
    - Kaniner er kolonidyr ikke flokdyr
    - Kaniner skal ikke gå sammen med en anden kanin, skulle det så gøre det bedre med et marsvin?
    - Ville du bryde dig om at blive lukket inde i et bur med en leopard, i snakker jo ikke samme sprog og er ikke samme art
    - Kaniner og marsvin skal ikke fodres på samme både, marsvin har brug for C-vitaminer i deres mad, kaniner danner selv C-vitaminer

    5 MEGET gode grunde


  • #18   29. maj 2013 Du har spurgt hamsterfolk, om kaniner og marsvin kan gå sammen?
    Hvorfor ikke spørge nogle som rent faktisk har erfaring med marsvin og kaniner?


  • #20   29. maj 2013 Hov hov, Hamster-folk kan også have erfaringer med kaniner og marsvin smiley

    Men ja, det er helt hen i vejeret, og jeg er helt sikker på at folk fra Dansk Hamster Forening ikke har sagt "go" for det!
    Det er højst sandsynligt dem fra Landbrugsmessen der sagde at det var godt - desværre.


  • Heidi Z
    Heidi Z Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #22   29. maj 2013 Om jeg simpelthen bare ikke forstår jer folk,, hun spørg sg da om noget hvad med og svare på en pæn måde, istedet for og havle hende ned. Hvis i ikke kan svare hende ordenligt, og prøve og hjælpe, hvad er så iden i overhovedet og svare..

    Folk stiller spørgsmål, = svar ordenligt..


  • #24   29. maj 2013 Ja det synes jeg også vi gør

Kommentér på:
Kan 2 kaniner gå sammen ?

Annonce