{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

mine mutter :) {{forumTopicSubject}}

Hvad gør i med jeres mutter i varmen?
Mine står jo ude på vores altan og hen af eftermiddagen blir der meget varmt trods alle vinduer og døre er åbne...

Så igår gjorde jeg dette her :

http://i1114.photobucket.com/albums/k531/Louise_Bartels/badning.jpg

http://i1114.photobucket.com/albums/k531/Louise_Bartels/soppeogsalat.jpg

Og så er Tamaya,Saga og Nadie´s profiler blevet opdateret med nye billeder og tekst, så kig gerne forbi smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mine mutter :)
  • #1   25. jul 2012 Mange bruger at fryse eller køle en flaske vand ned, pakke ind i en sok/viskestykke og lægge ind i buret, så de kan ligge opaf den.
    Mine mutter har det dog fint, mit soveværelse er rimelig varmt fordi solen står på om morgen/formiddagen, men med åbne vinduer så klarer de sig fint.
    Nu er mine jo så også fortrinsvist skinnyer og -bærere, så der er jo ikke så meget pels som hvis det f.eks. havde været langhårede smiley


  • #2   25. jul 2012 Jeg holder dem inde og skifter vandet mange gange om dagen så det hele tiden er koldt smiley

  • #3   25. jul 2012 nårh ja jeg har faktisk sådan en 2 liters dunk med vand og en afklippet sok rundt om til dem.. den står bare ik i fryseren hehe den må jeg hellere lige finde frem igen..

    De nød at komme i vandet, især Nadie hun var våd nærmest over det hele da jeg tog dem op igen, har selvfølgelig kun vand i så deres fødder lige er dækket, og salat ned i vandet til dem gjorde deres badetur endnu bedre smiley


  • #4   25. jul 2012 Jeg har også "kun" vinduet stående åbent, men synes faktisk, det er en sjov idé at lade marsvinene "soppe", hvis de synes, det er sjovt. smiley

  • #5   25. jul 2012 mine har ik noget imod det, jeg har også haft dem vasket rigtigt en enkelt gang eller 2, hvor de har haft svinet sig lidt til eller lugtet lidt, og det siger de heller ikke noget til, eller saga skulle lige opdage at det ikke var farligt, men ellers er de stille og rolige og Tamaya snakker lystigt under badet smiley


  • #6   25. jul 2012 Jeg ville ikke turde have marsvin på en altan. Jeg har haft det engang og altanen blev som et drivhus, hvilket resulterede i, at jeg mistede nogle af dem.

  • #7   25. jul 2012 De har stået der i 2 år nu, og jeg holder altid øje med dem, skal jeg væk fx en hel dag flytter jeg dem også så jeg er sikker på der intet sker mens jeg ikke er hjemme.

  • #8   25. jul 2012 Jeg har vinduerne åbne, giver dem kold vand i drikkedunken og forleden dag gjorde jeg det samme som dig, det ved at give dem et 'bad' smiley

  • #9   25. jul 2012 jeg har lige for ca 1 time siden taget dem ind i stuen hvor der er lidt køligere, for det er virkelig stygt derude lige nu, så det ville jeg iklige byde dem, så nu hygger de sig herinde og hyler op hvergang de hører noget der minder om mad hehe

  • #10   25. jul 2012 mine bor på altanen og vinduerne står åbne i dagtimerne. jeg sørger så også for at ingen går højgravide i august som er den varmeste måned som regel. Der bliver ikke varmere inde på altanen end i resten af lejligheden. Men bliver der 30 grader udenfor, ja så bliver der det jo også ved marsvinene, men der er gardiner for den ende marsvinene står, så de står aldrig i solen.

  • #11   25. jul 2012 mine går ude det meste af døgnet /hele døgnet pt. De har et hus med masser af hø og kan bare slå sig løs. Deres store løbegård står i skygge det meste af dagen og så har de masser af huse med ekstra skygge hvor jorden er ekstra kold.

  • #13   25. jul 2012 Camilla: det hjælper ja, har sådan en hvis du læser et af mine andre indlæg længere opppe smiley Har en 2 liters dunk i fryseren som jeg har en sok om og så ind i buret, og de ligger så alle op af den

    men ku jo være der var flere smarte ting?
    Hvad med den der dims til at sætte på vanddunken? den der termo ting?


  • #15   27. jul 2012 jeg gør ikke rigtig noget, ud over at sørge for at de har godt med køligt vand. men nu er det også et gammel hus jeg bor i, så her er altid køligt indendøre (fint disse meget varme somre, men kræver modsat en varmelampe over dyrene i kolde vintre)

    jeg var i sommerhus for nogle år tilbage med et af mine marsvin, hvor der mere eller mindre var hedeslag, der endte jeg med at tage ham ud i de baljer som min lillesøster legede i for at køle ham af. men der var han også så varm at han intet orkede og bare lå helt flad i buret. han var ikke glad for badet, men friskede en hel del op af det og sad med ham i solen indtil han var helt tør.

    ellers har jeg ikke oplevet at det har været så varmt for dyrene at de skulle have andet end koldt vand at drikke


  • #16   27. jul 2012 vores er vant til at vi har god 'gennemstrømning' af luft i huset... og siden jeg er hjemme pga sommerferie, så er der konstant åbent vindue ind til dem, og gardinet bliver ikke trukket fra, fordi værelset får heftig morgensol.
    Når jeg står op, ryger hoveddøren på klem - den er lige overfor værelsesdøren, og nu står der en gulvventilator som cirkulerer luften rundt.
    De fleste tackler varmen meget godt... og dem der står i haven, har det helt fjong.


Kommentér på:
mine mutter :)

Annonce