{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
141 visninger | Oprettet:

Fortænder skraver. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et lille problem med fortænderne, de gnaver på min underkæbe. jeg har købt en kalksten ved petworld i aalborg. Jeg føler den tog godt fat første dag. men fugt og flittigt brug har gjort stenen ubrugelig. har i nogle anbefalinger til en, måske større eller mere holdbar sten der kan holde mere ind et par dage smiley elllers bliver det dyrt

Mvh En frustreret Rotte.
kys søren smiley

Kommentarer på:  Fortænder skraver.
  • #1   14. feb Du skal slet ikke anvende kalksten. De gør ingen gavn, og ødelægger både blæren og nyren.

Hvis tænderne er for lange, så skal de slibes ved dyrlægen. Derefter kan de vedligeholdes med rette kost

• #2   15. feb Enig med ovenstående - du bør nok få vurderet tilstanden, så du har en plan. .. Men normale intakte kaniner skal nok udskille overskud af kalk uden problemer.

• #3   16. feb Er du sikker på at de er for lange? Ellers ville jeg nok også sige et smut forbi dyrlægen, da jeg sjældent synes at det er tilfældet med rotter smiley og de vil gnave i stort set alt, så ja, det vil blive dyrt i kalksten, men det er slet heller ikke nødvendigt. Det bedste foder Du kan tilbyde dem er altromin, dette er også med til at slibe tænderne. Derudover kan du tilbyde dem rå pasta, som er et kæmpe hit hos rotter, tørt brød, og andre faste lækkerier, som kan bidrage til en sund tandpleje smiley

Kommentér på:
Fortænder skraver.

x