{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 han marsvin
  • #1   27. apr 2012 Ja, to hanner kan som regel godt gå sammen.

    Ellers kan du kastrere din han og købe en hun som veninde.

    Udover du får mange kuld unger ved at sætte en hun ned til ham (hvis han ikke er kastreret) så er det også forfærdelig synd for hunnen. Det er virkelig hårdt for den at få unger hele tiden og den slides hurtigt op. Dyr er ikke avlsmaskiner. Ønsker man at avle mange kuld så skal man have nok marsvin.


  • #2   27. apr 2012 Okay, jeg syntes også det er synd hvis man hele tiden avler på dem og tør ikke at sætte et hun marsvin ned til ham, og tak for hjælpen smiley

  • #3   27. apr 2012 Så længe der er plads nok i buret til de kan være 2 hanner så burde det ikke være noget problem

  • #4   27. apr 2012 Okay smiley

  • #5   27. apr 2012 Afhængig af race, så kan man ofte også have mere end 2 hanner gående sammen smiley

  • #6   27. apr 2012 Ja smiley Hvis pladsen er til det (:

  • #7   27. apr 2012 den ene han bør være en unge.... sætter du 2 voksne hanmarsvin sammen der ikke kender hinanden er der 50/50 risiko for det ender i slåskamp, men er den ene en unge er rangordenen klar med det samme. Og det plejer at holde selvom ungen bliver voksen!

  • #8   27. apr 2012 Jeg ved ikke hvad race min er .......

  • #9   27. apr 2012 Dit er et crested kæledyr. Dog er hvirvelen ikke så markeret. Hvis du vil se hvordan en crest skal se ud så se mit marsvin Happy Meal i hendes profil smiley

  • #11   27. apr 2012 Mette - du ved godt at tråden handler om marsvin, ikke?

  • #13   30. apr 2012 hvorfor skulle racen have noget at gøre med om hannerne kan gå sammen eller ej? smiley

  • #14   30. apr 2012 Mette K: Der er nogle racer der er mindre socialt anlagt overfor hinanden end andre.
    Selvfølgelig med visse undtagelser.


  • #15   30. apr 2012 af nysgerrighed: hvilke? smiley

  • #16   30. apr 2012 Cavy cats: jeg kunne godt tænke mig at høre mere? jeg har aldrig hørt om før at nogle racer marsvin skulle være nemmere at holde parvis med hanner end andre racer.... jeg har opdrættet en del år efterhånden og syntes der er stor forskel på individerne indenfor en race. Jeg har 2 voksne hanner (abyer) som jeg kan sætte med hvadsomhelst. De gider simpelthen ikke slås medmindre burfællen insisterer. Og så får den ligenøjagtigt så meget på kassen at den trækker sig, så de to hanner igen kan fortsætte med hvad de nu var ved... de er aldrig "under-dog" i buret, de er bare sådan... tjae, de er der og finder sig ikke i noget, men starter heller aldrig selv en slåskamp med en anden han... og så har jeg også en enkelt han der ikke engang kan styre en flok hanunger uden der bliver ballade, han er i gang med sit andet forsøg som onkel med 3 små hanunger fresh fra mor, de er allerede ved at tage magten over ham 6 uger gamle og jeg har besluttet mig for jeg skal have fundet en anden onkel her i morgen jeg har fri, han duer åbentbart kun til at gå med damer intet andet. Og så er der de hanner der æder alt levende, selv hunner som ikke er i brunst kan de næsten ikke gå med... dem har jeg heldigvis ikke set så mange af... Men alle 3 typer hanner er/har været representeret hos mig og jeg har kun EN race, så hvordan du mener nogle racer skulle være bedre til at gå parvis (han+han) end andre har jeg svært ved at gennemskue...?

  • #17   30. apr 2012 Det er bare min opfattelse, at nogle racer kan man ikke sætte sammen i større grupper end måske 2 eller 3 hanner af gangen uden de forsøger at slå hinanden ihjel.

    Jeg har haft både 2 fertile hanner og 4 hunner gående sammen (ved et uheld dog), uden der opstod problemer. Og har haft en gruppe med op til 15 teenage hanner gående sammen også.
    Det er ikke min opfattelse at man kan gøre det ved hvilke som helst racer.
    Men hvis du mener du kan have 15 teenage aby hanner gående sammen i en gruppe, så er det da ikke sikkert, at jeg har ret.


  • #18   30. apr 2012 jeg har ikke noget bur der er stort nok til mere end 6-8 marsvin så jeg kan desværre ikke lige lave det eksperiment.

  • #19   30. apr 2012 Men du kan godt sætte 6-8 hanner sammen så uden der opstår problemer?

  • #20   30. apr 2012 6-8 voksne hanner tror jeg ikke i et af de bure jeg har (de er for små til så store grupper af voksne hanner), det er kun de helt unge der går så mange sammen her. Jeg har flere gange haft 3 voksne hanner gående sammen dog, det har hver gang været med en af de føromtalte "jeg finder mig ikke i noget men starter aldrig balladen selv" hanner jeg omtalte før sat sammen med to andre.

  • #21   1. maj 2012 Og det er jo så der hvor vi er nogen, der godt kan have 3+ hanner gående sammen uden at der opstår den slags situationer.

  • #22   1. maj 2012 hvilke situationer? dvs du kan bare smide hanner sammen uden noget bøvl hver gang? ja det lyder d sådan... men det folk jo så: annbritt siger de krøllede langhårede (går jeg ud fra) altid går fint sammen hverenten det er hanner eller hunner, hun vil måske ligefrem tilbyde pengene tilbage hvis man køber to hanner der så ikke kan sammen... eller hvad?

  • #23   1. maj 2012 Nu lægger du ord i min mund jeg aldrig har sagt.

    Og jeg gider simpelthen ikke diskutere mere med dig, for du fatter det ikke alligevel.


  • #24   1. maj 2012 jammen hvad mener du så med al den snak om der er forskel på racer... og antydninger af at du i hvert fald har mere held med hanner sammen med DIN race end jeg har med min? hvis du mener jeg har dårlige resultater med han-sammenføring så må du vel kunne udtale dig om hvor godt det går for dig med DIN race, siden du mener der er så stor forskel på racerne som du nævner... forklar da dit synspunkt og argumenter for det, i stedet for det sædvanlige: smide om sig med påstande og blive totalt tøsefornærmet hvis man spørger ind til påstandene...

  • #25   1. maj 2012 Hold op hvor I hygger - altid rart at se... smiley

    Jeg kan godt følge argumentet med der er forskel på racer. Der er selvfølgelig undtagelser indenfor de forskellige racer, men det er jo ingen hemmelighed at f.eks. teddyer er ekstremt rolige - nu har jeg ingen erfaring med f.eks. den race, men man kunne jo forestille sig at et roligt temperament kunne gøre det var nemmere at sætte dem sammen f.eks.

    Nu har jeg selv primært kun erfaringer fra langhår og skinny/-bærer og de har da været rimelige lette at sætte sammen. Langhår har jeg i mange år haft avlshanner gående sammen der blev brugt i avl ind imellem. Mine to tilbageværende hanner kunne også godt gå sammen, men går kun hver for sig eftersom de brugte for meget tid på vandflaske-leg når de gik sammen. Skinnyhanner synes jeg til gengæld ikke er så gode til at gå sammen, hvorimod skinnybærere fungerer fint flere hanner sammen, ofte også til de er noget ældre end bare unger/ungdyr.


  • #26   2. maj 2012 hm... jammen altid rart at se NOGEN gider argumentere lidt mere for det med racer... jeg er nysgerrig med det du siger med skinny/skinny ikke går så godt, mens bærer/bærer går bedre? KAN det evt være pga man ikke ser småskrammer på bærene mens det jo er ret tydeligt på en skinny selv den mindste rift? Ved abyerne kan selv en lille skramme også være pænt uvelkommen hvis den sidder lige i centrum af en roset... men jeg tror ikke på abyerne er "slemmere" mht til han/han end fx self golden.

  • #27   2. maj 2012 Ja, den teori holder jeg også på. Altså skinnyerne er også sociale - men får de først et hak, så kan man altså sidde med et rimeligt stort kødsår der skal hele og derfor stopper man også hurtigere med at forsøge at sætte dem sammen, hvis de ikke bare lige enes ved første øjekast.

Kommentér på:
2 han marsvin

Annonce