{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skab
  • #1   16. jan 2012 Jeg har lige selv fundet ud af det. De kan leve i 3uger udenfor marsvinet.

  • #2   17. jan 2012 Aner det ikke, men i det øjeblik dyret er behandlet bør det ikke være muligt at dyret kan blive smittet igen.

  • #3   17. jan 2012 Det har de her mider ikke hørt. For de lever lystigt videre. Så skal i igang med nr2 behandling...

  • #4   17. jan 2012 er du sikker på at du behandler korrekt?

  • #5   18. jan 2012 Det kommer helt an på hvad man behandler med.

    Nogle midler skal man behandle flere gange med, for at slippe af med miden. Nogle midler tager kun de levende mider, men ikke æg.

    Ivomec fx, tager kun de levende mider og har en kortvarrig virkning. Derfor skal der behandles igen efter 7-10 dage. Ofte op til 3 behandlinger.

    Stronghold har en længerevarende virkning, og er derfor stadig i blodet, når æggene klækkes. Derved når de nye mider ikke at lægge nye æg, før de er døde, så på den måde kan man nøjes med 1 behandling og så følge op på den 4 uger efter. Da æggene jo netop kan "leve" længe uden vært.


  • #6   18. jan 2012 Kan så se at du har marsvin - her kender jeg ikke helt til behandlingsformerne. De jeg nævner, gælder i hvert fald for rotter...

  • #7   18. jan 2012 Hvis det er tilfældet så ville jeg prøve og vælge et andet preperat at behandle med 2. gang det vil sige f.eks ivomec 1 gang og så stronghold 2. gang.

    Men ved marsvin er det nu altså ikke kendt ( mig bekendt) at Ivomec ikke tager skab første gang.


  • #8   18. jan 2012 ... medmindre man bruger det forkert.
    Efter mine informationer, så passer det tidsinterval ikke med marsvin.. altså det er for tidligt at genbehandle med ivomec allerede efter 7 dage. Så hut jeg altid har fået at vide, der ligger intervallet på 10-13 dage... hvor jeg så har valgt at genbehandle på dag 11 eller 12


  • #9   18. jan 2012 Jeg har fået udskrevet Stronghold. Og har til 5 gange hehe. Regner dog ikke med at bruge mere en 2 gange. Men det er jo vigtigt også at renset buret.

    Så det er jeg i fuld sving med. Plus de ikke kommer op de næste 3uger. Der kan jo ligge æg i mit gulvtæppe. Så nu skal jeg nok komme dem til livs! :0)


  • #10   18. jan 2012 Jeg tror foresten at det er det samme man gør med rotter som med marsvin...

  • #11   18. jan 2012 Okay. Hvor stor er dosis ved marsvin?

  • #12   18. jan 2012 jeg er enig med Sweet Leafs. Dosis ved marsvin er:

    Diende unger (under 300 gram) 0,05 ml
    Unger under 500 gram 0,1 ml
    Voksne (over 500 gram) 0,2 ml
    Højdrægtige marsvin og marsvin over 1500 gram 0,3 ml

    i hvertfald så vidt jeg husker. har aldrig selv haft brug for det.



Kommentér på:
Skab

Annonce