{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
95 visninger | Oprettet:

Skræmt kanin {{forumTopicSubject}}

Vi har en 11 uger gammel Hermelin kaninunge som bor ude i buret på billedet.

De første 5 dage var han i sit bur hvor vi kælede med ham inde i buret. Han var meget nysgerrig og virkede rimelig tryg.

Men han er meget svær at få ud af buret. Det er ikke en mulighed at han selv hopper ud og op til os, men vi bliver nødt til at “tage ham ud” og næsten fange ham.
Jeg er meget opmærksom på at gå stille frem, og gøre det så roligt som muligt, men det virker alligevel til at han ikke er tryg ved det.
Når han endelig er inde, så er han meget nysgerrig, tryg og kælen. Der kommer han hen til os helt af sig selv.

I går fik han sig lidt af en forskrækkelse.
Jeg havde lukket lågen til hans 1. sal for nemmere at kunne tage ham ud, men han prøvede at stikke af og løb direkte ind i væggen og prøvede febrilsk at klemme sig ind alligevel.

Efter det han har været meget sky og gemmer sig inde i et hjørne hver gang jeg kommer ud.

Han har spist lidt af min hånd inde i byret efter det.

Hvordan kommer vi videre herfra og hvordan giver jeg ham et godt liv med masser af nus og varme hænder, når han ikke er til at lokke ud?

Håber på nogle gode input - jeg vil så gerne give ham et godt og hyggeligt liv.

Kommentarer på:  Skræmt kanin
  • #1   26. nov Det er for koldt til at lukke den ude fra 1. salen

• #2   3. dec Måske du skulle overveje at give din kanin mere plads? Kaniner har brug for rigtig meget plads for at trives, og de bliver let skræmte og stressede af at være i et bur. Derudover er kaniner byttedyr, og de fleste kaniner vil reagere sådan som du beskriver. For dem er det er slags "overgreb" at der kommer menneskehænder ind for at få fat i dem.
    Når du giver din kanin mere plads, giver du den lov til, at komme til dig og ikke omvendt. Det skaber tillid mellem dig og kaninen.
    Jeg har mine kaniner i er stort isoleret skur (med en udendørs løbegård), og jeg mærker klart en forskel fra at have kaniner i bur til at have dem frit. Det er meget nemmere at komme i kontakt med dem, da man kan sætte sig på gulvet og hygge med dem, istedet for at tvinge dem til at blive nusset.
    Du kan også neutralisere din kanin, og få den som frikanin i huset. Når de er neutraliseret, bliver de nemt lige så renlige som en kat der bruger kattebakke, og de får et stærkt bånd til mennesker.
    Men jeg vil anbefale dig at læse på: https://frikanin.dk/kaninens-bolig smiley Hjemmesiden er rigtig god med meget information og velfærd for kaniner.

Kommentér på:
Skræmt kanin

x