{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

placering af marsvin {{forumTopicSubject}}

hej

jeg påtænker mig muligvis at anskaffe mig to marsvin (på et senere tidspunkt i fremtiden dog), så derfor vil jeg lige spørge, hvor man bedst placerer sådan et bur med marsvin? jeg er opmærksom på at det skal være stort nok!

jeg har læst mig frem til, at det ikke er en god ide at have dem ude om vinteren; men ville de så godt kunne stå ude om sommeren? er der nogle særlige tidspunkter de skal tages ind og ud?
der er ikke plads til at de vil kunne være i vores køkken eller bryggers og jeg frygter, at det bliver for koldt i garagen om vinteren.
de ville dog måske kunne være i vores kontor; godt nok er det på første sal og det er 30 grader om sommeren deroppe (derfor påtænker jeg, som nævnt tidligere, at sætte dem udenfor i sommerperioden)

jeg er lidt i vildrede med dette, så jeg tager imod alle råd!


Kommentarer på:  placering af marsvin
  • #1   10. sep 2019 Ude om vinteren sætter nogen ret specifikke krav, hvilket måske er lige lovligt vildt for 2 styks.

    Inde virker alt, bare det er oppe fra gulvet, ikke i træk, og ikke sådan at direkte sol kan give dem hedeslag.

    Ude sommer.. not a problem. Man starter med at de kan være ude om dagen.. afhængigt af vejr, temperatur og jordens temperatur. Sidste kan testes ved at man selv slår måsen i græsplænen. Den tid man kan sidde uden at fryse sin rumpet, det er den tid marsvinene kan gå på græsset. Når nattemperaturen når op på noget hvor 'springet' til normal stuetemperatur ikke er så højt, så kan de være ude om natten.
    Det er selvfølgelig underforstået at de skal stå i et fornuftigt udebur, som heller ikke står i træk, så det kan regne ind og gøre dem kolde/våde og som er sikret for diverse rovdyr.
    Sidst på sommeren når nattemperaturen falder, så tager man dem ind igen.
    Det er svært at give eksakte tidspunkter... da vi er i Danmark, og man ved aldrig hvordan vejret arter sig.

    For du har helt i ret i at de der 30 grader... det er nok ikke det bedste...


Kommentér på:
placering af marsvin

Annonce