{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
114 visninger | Oprettet:

Indretning til frikanin {{forumTopicSubject}}

Kære alle

Jeg har en kanin, der løber frit i vores stue. Hun er renlig i den forstand at hun kun laver ting i sin bakke, og ikke nogen steder rundt i stuen. Hun har dog svært ved at bruge sin kattebakke, og vælger derfor at pølle og tisse næsten over alt i den store bakke.
Er der en måde hvorpå vi kan lære hende kun at bruge kattebakken eller er det bedre at vi fjerne den store bakke helt?? Jeg er nemlig bange for at hun så kan finde på at tisse på gulvet lige udenfor sin bakke. Det giver måske bedre mening når man ser billedet her... Måske er der andre ideer til hvordan man kan indrette stedet så hun stadig har sit territorie, men uden den store bakke??

tak for hjælpen!

Kommentarer på:  Indretning til frikanin
  • #1   3. sep Jeg havde eksperimenteret og fjernet den store bakke, og evt. bare lagt avispapir ud for kattebakken - i tilfælde af at hun kunne finde på at tisse udenfor bakken. smiley

Hvis hun stadig gør det, så tag den store bakke tilbage, og læg ekskrementerne op i kattebakken, så hun lærer, at det er i kattebakken hun skal gøre det. smiley

• #2   3. sep Hvis du får fat i evt 2 kattebakker mere og stiller i den store bakke. Så der ikke er plads til at den kan sidde imellem dem. Når den så bruger dem alle 3 flittigt fjerner du den i midten. Nu skulle den gerne nøjes med at bruge de 2 andre. Hvis ikke så tilbage med nr 3 igen. Og prøv efter et par dage igen. Hvis det går godt med kun 2 bakker uden noget ved siden af. Så fjerner du nr 2 så der nu kun er 1 tilbage. Denne måde har været yderst effektiv for mange. Det kan være det kræver et par gange med at sætte 1 bakke tilbage igen. Men vil næsten garantere at den til sidst nøjes med at bruge 1 bakke uden noget ved siden af.
    Held og lykke

• #3   3. sep Tusind tak for jeres forslag - jeg må ud og eksperimentere og så håber jeg, at noget af det virker, for det ville da godt nok være lækkert ikke at skulle i den helt store oprydning hver eneste dag.. smiley

• Sofie  H
    Sofie H Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 5
    #4   15. sep Jeg lytter med - så også tak for gode råd smiley

• #5   15. sep Vi har indtil videre haft store succes med at fjerne den store bakke og kun lade den lille kattebakke stå tilbage. Jeg har dog også puttet lidt hø i selve bakken, så hun har lidt at gumle på mens hun er der.
    Det har virket så fint og der blev hverken tisset eller pøllet udenfor bakken (7, 9, 13) smiley

Tusind tak for råd smiley

Kommentér på:
Indretning til frikanin