{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
82 visninger | Oprettet:

Flytning med frikanin {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har for snart 2 mdr. Siden fået min første lejlighedskanin - en lille fin han. Han er faldet rigtig godt til og bruger bakken til begge dele.

Til at starte med havde jeg ham i hans bur, som jeg senere hen lavede en lille løbegård til foran, så han kunne bevæge sig lidt mere. Han begyndte dog at skide overalt (men brugte stadig bakken).

Efter noget tid fik han så lov at løbe i hele lejligheden.

Han blev ved med at skide overalt på gulvet, men kun der hvor hans løbegård havde været, desværre begyndte han også at tisse og skide ekstremt meget i min seng. (Hver gang han skal på toilet når han er i et andet rum, løber han tilbage ind på værelset).

Jeg har nu fået ham kastreret, i håb om at det ville hjælpe. Men ak dog, her til morgen tissede han igen i sengen og han skider stadig på hele gulvet. Kan det være fordi hans bur er lige ved siden af min seng, og han derfor mener at det er hans?

Jeg skal snart flytte, så i den forbindelse håber jeg at jeg kan finde en løsning på problemet. Hans bur kommer til at stå i et andet rum end min seng.

Er der nogen der har nogle gode råd til en succesfuld flytning, der gerne skal vænne ham af med de dårlige toiletvaner?
Jeg kan jo altid lukke døren ind til mit værelse når jeg er flyttet, men jeg ønsker heller ikke at han skider overalt på gulvet, eller begynder at tisse i sofaen der så vil være i samme rum som buret.

På forhånd tak

Kommentarer på:  Flytning med frikanin
  • Sofie  H
    Sofie H Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 3
    #1   6. aug Hej Frederikke smiley
    Det lyder som om du har flere problemer:
    A)At din kanin tisser og pøller udenfor bakken
    En løsning kan være en større toiletbakke, en lukket toiletbakke (sådan en stor kasse ala et kattetoilet), rengør meget grundigt der hvor der er uheld, og efterlad lidt tis/pøller i den rengjorte toiletbakke, så din kanin ikke er i tvivl om hvor toilettet er (nogle gør dem så grundigt ren med dufte sæber etc, så deres kaniner ikke kan genkende duften)

Men jeg vil sige, at kastrering hjælper meget!

B)din kanin tisser i din seng
    Senge og sofaer hvor vi mennesker bruger meget tid underholder mange dufte, og derfor er det fristende for kaniner at markere deres territorium. Igen rengør grundigt efter uheld. Stil enten en toiletbakke der hvor han gør det i sengen, som du med tiden kan flytte som han lærer at bruge den, eller flyt ham til et andet rum.

C)flytte
    Flytning er svær. Så du skal være tålmodig med sin kanin, fordi der er nye dufte hvilket giver lyst for din kanin at markere sig. Men som han vender sig til det burde det ikke være et problem.

• Sofie  H
    Sofie H Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 3
    #2   8. aug Hej Frederikke smiley
    Der er skrevet et blogindlæg om toilettræning her:
    http://kaninbutikken.dk/kanin-bloggen
    Måske der er nogle flere råd her, end hvad jeg kunne skrive i kommentarfeltet smiley

Kommentér på:
Flytning med frikanin