{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.759 visninger | Oprettet:

Degu - kan tåle / ikke tåle - liste {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved hvad deguer kan tåle og ikke tåle - altså specifikt hvad må de få af frugt eller grønt, brød, trørrede og ikke tørret ideer til hvad jeg kan give mine to dejlige deguer enten dagligt eller som en godbid i ny og næ. 😊

Jeg er godt nok i tvivl for hvad de må få og ikke må få da det er meget svære at finde ud af på google hvad de kan tåle og ikke tåle eller må få og ikke få - så tænkte at i herinde evt havde nogle tips og ideer til mig. 😊

Ved at de ikke må få: for meget sukker da det kan give sukkersyge (og dermed alvorlige problemer), solsikkekærner

Ved de må få: friske urter dagligt, kogt kartoffel, én rosin i ny og næ (max én dagligt), havregryn max én gang pr uge (2-5g), nødder


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Degu - kan tåle / ikke tåle - liste
  • #1   8. dec 2018 Mine deguer elsker jordnødder. Så giver jeg dem grøntsager - gulerødder, agurker osv..
    De har også fået et par vindruer engang (ikke det store hit). Ellers giver jeg dem Alm. Degu fodder og de stænger med 'lækkerier' på. Ellers små friske grene de kan gnave i, nyder de helt sikkert også.


  • #2   8. dec 2018 Sasha R: Jeg har fået af vide at de ikke må få de der stænger med alt det lækre i da der er honning i? Og at nødder kun må gives 1-2 dagligt pga fedtindholdet. Er jeg blevet fejl informeret? smiley

  • #3   8. dec 2018 Jeg vælger de stænger man kan få til chinchillaer, da de ligner hinanden på det punkt, men undlader at sætte en ny stang ind når den anden er spist. Det er fuldstændig rigtig at du skal passe på hvad du giver dem og det lyder meget rigtigt hvad du har fået af vide med nødderne. Og ligesom alle andre dyr, skal størstedelen af det de indtager pr. dag være normale føde og det skal du holde øje med og kan du se der ikke forsvinder noget mad fra skålen, så skal du lade være at give dem noget til du ved de spiser deres mad, ellers risikere de at blive fejlernæret. Men det skal man jo passe på med alle dyr. Så du må endelig give dem snacks, men med omtanke. Hvis man kan sige det sådan smiley

  • #4   8. dec 2018 Okay jeg havde ikke lige tænkt over det med chinchilla stængerne men tak for rådet du er en skat smiley

  • #5   9. dec 2018 Hvorfor må de få nødder men ikke solsikke kerner?

    Vil du fodre konventionelt (primært hø og piller), eller vil du fodre naturligt?

    Der er et have af gode, solide kilder, på deguernæring, der er meget naturlig og baseret på planter og frø frem for piller


  • #6   9. dec 2018 Vi vil gerne fodre så der både er naturligt frisk grønt men også så der er pille foder.

    Ved ikke hvorfor de må få nødder og ikke solsikkekærner det var bare hvad jeg fik af vide i butikken og i vores pasningsvejledning og at nødder skal gives med omtanke da der er højt fedtindhold smiley


  • #7   11. dec 2018 http://www.degutopia.co.uk/degudiet.htm
    http://deguworld.proboards.com/

    Der er et par sider. Der er virkelig meget information om hvad de må få, hvis du googler, både på engelsk og tysk


  • #8   11. dec 2018 Okay tak er dog ikke så god til andre sprog. smiley

Kommentér på:
Degu - kan tåle / ikke tåle - liste

Annonce