{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Bider i perioder?! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg hedder Maria
Jeg har et dværghamster som hedder Choko vi tror den er en dreng men vi er ikke sikker. Choko bider rigtig hårdt men ikke sådan at det bløder, vi har haft ham siden i august 2018, hver gang jeg taget ham op bider han rigtig meget og det gør ondt smiley . Han bider hele tiden og jeg har aldrig haft et hamster som bider end til nu. Før efterårsferien bed han ikke så meget men da vi tog i sommerhus i en uge og kom hjem bed han utrolig meget. Jeg prøver at tage ham op hver dag det gør bare så ondt når han bider. Hvis han stadig bider efter et måned ved jeg ikke hvad jeg skal gøre med ham?
Håber i har gode råd og vil hjælpe mig😊


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider i perioder?!
  • #1   28. okt 2018 Hvordan tager du ham op?
    Er han vågen eller vækker du ham?
    Hvem passede ham imens I var på ferie - har de været hårde ved ham?


  • #2   29. okt 2018 Jeg plejer at kalde på ham, så kommer han og kravler op ad tremmerne jeg tager min hånd tæt under ham og han lander forsigtigt på mig. Han er faktisk vågen meget forhold til de andre hamstre jeg har haft. Men nogen gange vækker jeg ham også. Der var ikke nogen der passede ham i ferien smiley er det skidt? . Han får masser godbidder og prøver at kæle med ham hver dag. Men når han bider plejer jeg at sige "nej" på en bestemt måde og flytter ham. Han bider også meget i tremmerne. Håber virkelig i har andre ideer eller forslag.

  • #3   29. okt 2018 Så der var ikke opsyn med ham i en hel uge?!
    Du ved godt, at dyreværnsloven påbyder minimum 1 tilsyn om dagen, ik'?
    Så han fik ikke frisk vand i en uge eller mad? Hvad hvis han var kommet til skade, så havde han f.eks. haft et ben i klemme eller været syg i op til en uge....

    Hvordan er hans bur indrettet? Hvor stort er det?



  • #4   31. okt 2018 Ja det er virkelig skidt at et dyr er helt uden opsyn en hel uge !! Jeg kan se du kun er 11 år, så det er dine forældres ansvar at sørge for forsvarlig pasning , mens i er på ferie. At de overhovedet kan finde på at tage afsted uden pasning til dit hamster, synes jeg er virkelig rystende. ;(



    Men nu er det jo sket og det kan ikke laves om. Men du skriver han bider og er begyndt på det efter han var alene en uge. Ingen ved hvorfor. Men at flytte ham og sige nej, hjælper desværre ikke. Man kan ikke opdrage på et hamster, det er et lille byttedyr der nemt bliver meget skræmt. Og ja de kan byde voldsomt hårdt og dybt.

    Jeg tror hvis jeg var dig, at jeg ville lade choko blive i sit bur i en periode. Lade være med at tage ham op. Finde nogen gode godebidder til ham. Noget han virkelig elsker. Lade ham komme hen til din hånd og tage dem, ae ham forsigtig så han lærer at din hånd ikke er farlig. Når han har vænnet sig til det, kan du igen efter nogen tid begynde at tage ham op i kort tid.


  • #5   4. nov 2018 Wow det vidste jeg ikke, jeg troede godt at de kunne klare en uge alene tusinde tak for det. Jeg vil prøve jeres råd

  • #6   5. nov 2018 Du har bare ikke efterladt et stakkels dyr helt alene i en uge? smiley

  • #7   5. nov 2018 Undskyld men jeg er 11 år det vidste jeg ikke


  • #8   5. nov 2018 Håber du har fortalt dine forældre, at det er forbudt at lade dyr være uden opsyn, så du kan få passet din hamster næste gang I skal på ferie. smiley

  • #9   5. nov 2018 LOANNI, er det ikke snarer forældrene der burde vide den slags ?? Mange forældre ANER ikke noget om børns kæledyr og overlader ansvaret til børnene 100 % , hvilket er meget forkert.

    En voksen burde vide at intet dyr bør efterlades alene uden opsyn en hel uge.


  • #10   6. nov 2018 Men hvis de ikke vidste det og pigen nu har fået det oplyst, så er det vel meget reelt at tænke, at hun har givet dem besked.
    Og ja en voksen burde vide, men desværre er det langt fra sådan virkeligheden er (og det er ikke kun mht pasning af dyr!). Derfor har pigen her nu fået at vide, at det ikke er i orden og så satser jeg på, at hun har givet beskeden videre. smiley


  • #11   7. nov 2018 Ja jeg har sagt det til mine forældre så det lader vi være med. Tak for rådene! Glad for at i vil hjælpe!:D

  • #12   9. nov 2018 Hejsa

    Jeg vil gerne rose dig for at søge hjælp og råd. Jeg synes du virker til at være en fornuftig pige, der vil det bedste for sit dyr. Det er godt, at du har fortalt de voksne, at I skal have en dyrepasser næste gang I skal på ferie. Det kan være en nabo eller en af dine kammerater kan se efter den. Jeg håber du stille og roligt kan vinde dens tillid tilbage med en masse snacks. Held og lykke med det.


  • #13   9. nov 2018 Tusinde tak smiley

Kommentér på:
Bider i perioder?!

Annonce