{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
161 visninger | Oprettet:

Vores kanin ligger mærkeligt med hovedet {{forumTopicSubject}}

Hej har et Akut spørgsmål har en kanin som fra den ene dag til den anden er begyndt at ligge stille og skråt med hovedet og vil ikke bevæge sig
Nogle kanin eksperter han er 7 år og 6 måneder gammel har vedhæftet et billede af hvordan han ligger

Kommentarer på:  Vores kanin ligger mærkeligt med hovedet
  • #1   23. okt Dyrlæge NU.
    Det kan være en hjerneblødning eller blodprop i hjernen.

Bedste ønsker herfra.

• #2   23. okt Han virker meget normal der var intet igår men ligner han ikke kan støtte på høre pote men han grynter os lidt når han spiste inden det han gør i dag med bare at ligge og prøve at hoppe lidt rundt

• #3   23. okt Dyrlæge..

• #4   23. okt Igen: Dyrlæge hurtigst muligt.

• #5   23. okt Ja gør jeg imorgen

• #6   23. okt Det skal ikke være i morgen. Det skal være i dag. Hvis din egen dyrlæge har lukket, så må du på dyrehospitalet.
    Pjuske lider og skal under behandling NU.

• #7   23. okt Problemet er jeg intet kan gøre jeg er på job og min egen bil er på værksted og står og intet kan gøre

• #8   23. okt Du har vel ikke været på job hele dagen siden i morges?
    Du må tage en taxa eller bus eller få andre til at køre dig.

Og hvis du ikke selv kan komme afsted med Pjuske, så få nogen forbi efter din nøgle, så de kan hente ham og komme afsted.

Du kan i yderste tilfælde blive anmeldt for ikke at bringe din kanin til behandling. Det er strafbart at lade dyr lide.

• #9   24. okt Jeg lader sku da heller ikke lide det har noget at gøre med det økonomiske plus bilen er på værksted og jeg skal passe mit job men har fået en veninde til at køre og ligge ud for mig men det ser ud til han har fået det en smule bedre men stadig hænger med hovedet og derfor muligt han har mellem øres betændelses

• #10   24. okt Jo, du lader ham lide ved ikke at tage ham til dyrlæge når det kan være noget alvorligt - mellemørebetændelse er skisme også smertefuldt, selv på en kanin.

Hvis du ikke har råd til at tage ham til dyrlæge, bør du ikke have ham.
    Hvis du ikke har bil til rådighed, så må du tage en taxa eller bus - eller, som du har gjort nu, fået nogen til at køre dig.

Du har et ansvar overfor dyret og det bør du, som et voksent menneske, leve op til.

• #11   24. okt spiser han som om intet er galt har han ikke ondt. går han sjældnere til foderet er det sansynligvis pga smerter og så må jeg være enig med de andre i at han snarest skal til dyrlæge. Er det et problem i hjernen er der sansynligvis ikke noget at gøre og så vil en aflivning være det rette.

• #12   25. okt Den har tilted head, det er et symptom på alt fra blodprop til en byld i øregangen.

• #13   25. okt Han har været til dyrelægen ig lægen sagde han havde fået en lille hjerne blødning som tit kommer på ældre kaniner men allerede dagen efter det billede blev taget var han lidt mere normalt meen når han anstrenger sig for meget med at spise gulerod eller salat så tar det lidt på ham nu men lægen gav mig noget pulver som skulle i vandet

• #14   25. okt Og han spiser og drikker når han orker det nu

• #15   6. nov Vores tidligere kanin fik det samme. Han var dog kun 2 år. Fra at være i fuldt firspring, lå han bare og hældte med hovedet for at få det lidt bedre. Et par dage efter kunne han ikke løbe lige, men løb i cirkler. Vi fik ham desværre aflivet.
    Fint du fik ham tjekket.
    Som andre skriver er det vigtigt man selv tager en vurdering af situationen, men det er ikke meningen man skal køre til vagtdyrlæge i limousine midt om natten, med mindre man kan se dyret lider og har det skidt.
    Jeg ville som dig, også lige vente og se om han fik det bedre, så længe du ikke som sådan er sikker på om han har smerter
    At du så bliver beskyldt for vandrøgt, dyremishandling og lignende, har jo intet hold i den her sammehæng, for du vil jo ikke skrive med mindre du var bekymret.

• #16   7. nov Nu er det bare det med smådyr, at de sjældent viser at de har smerter, da det vil gøre dem til et nemt bytte.
    Så når de endelig viser dårligdom, så ér de dårlige og kræver at blive tilset af en dyrlæge.
    Hvis man ikke er villig til at tage sig af sine dyr - også midt om natten! - så bør man ikke have dem.

Kommentér på:
Vores kanin ligger mærkeligt med hovedet