{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Hvilken gnaver skal jeg vælge, og skal det være nat eller dags gnaver? {{forumTopicSubject}}

Hej gnavere

Jeg står i den situation at jeg gerne vil anskaffe mig en gnaver, jeg har set mig lidt lun på et jordegern, men også chinchillaer. Før jeg træffer et valg vil jeg dog gerne vide lidt mere omkring fordele ulemper ved forskellige racer, i første omgang om det er et dyr der er aktivt om natten, eller om dagen.

Jeg er som regel på farten fra 7-17/18. Så jeg har en teori om at det er der omkring den skiller i hvad jeg bør vælge.
Størrelse gør næsten ingen forskel, da jeg har en temmelig stor entré hvor et bur i (næsten) enhver størrelse kan stå.

Håber på lidt hjælp og erfaringer fra jer smiley

MVH
Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken gnaver skal jeg vælge, og skal det være nat eller dags gnaver?
  • #1   22. sep 2018 Egern vil jeg ikke udtale mig for meget om, for jeg har ikke personlig erfaring med dem, men mit indtryk er at folk generelt glemmer at egern ikke rigtig er domesticerede. Men der er sådan et sted som egernforum.dk eller gruppen Udenlandske Egern på fb, nok bedre at gå hen.

    Mht chinchillaer, så kommer det lidt an på hvad du vil vide?
    Der er jo ingen af dem der er sådan rigtige kæle/nusse dyr. Chinchillaer er meget nysgerrige og kan godt blive tamme, men det er ikke tam som en man kan sidde og kæle men. Det er der mange vidoer med og billeder af, men de fleste gider ikke sidde stille og hygge.
    Der er ikke racer inden for hverken chinchillaer eller egern.
    Chinchillaer variere meget i personlighed. Jeg har feks 3 hanner til salg lige nu, hvor jeg kan komme meget nemt til den ene, den anden er lidt mere vanskelig, og den sidste er slet ikke fan af håndtering. Men det synes jeg personligt er virkelig charmerende. Jeg har en hun på 13, der er lige som min ene unge han. Jeg kan ikke håndtere hende. Hun hader det, har altid gjort det, men hun er så sød. Hun kommer altid hen og siger hej, er fantastisk til børn, og er helt generelt enormt tillidsfuld. Hun vil bare ikke håndteres.
    Chinchillaer kan jo blive ret gamle. En 10-20 år.
    De tåler ikke ret godt høje temperature eller høj luftfugtighed. De skal gerne have store bure, men de skal ikke indrettes som til egern, som mange fejlagtigt gør.

    Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil vide. Jeg er kæmpe chinchilla fan, og har haft chinchillaer i 21 år, og opdrættet i 14. Umiddelbart vil jeg egentlig foreslå at du tager ud til en opdrætter i dit nærområde, og ser på dyrene, også egern, for at få en bedre fornemmelse af hvad det enkelte dyr indebærer


Kommentér på:
Hvilken gnaver skal jeg vælge, og skal det være nat eller dags gnaver?

Annonce