{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Har brug for hjælp !!! Hunkanin vil ikke blive tam {{forumTopicSubject}}

Hej alle...
Jeg har en løvehoved hun, som ikke rigtig vil blive tam, jeg har hende oppe hver dag, og hun er i sommer perioden ude hver dag, har over vejet om det kunne være en løsning at få lavet unger på hende, da hun er ved at være gammel nok til det..
Hva siger i??

Håber i har nogle forslag ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for hjælp !!! Hunkanin vil ikke blive tam
  • #1   23. apr 2011 "da hun er ved at være gammel nok" .. Det lyder som om hun er omkring de 8 mdr, og det er også ensbetydende med at hun er gået i brunst/lømmelalderen.. Dette kan godt være derfor hun er som hun er.. ville aldrig parre en hun som er sådan, ville vente til hun er ovre den periode så man ved hvilket temp. ungerne får..

  • #2   23. apr 2011 Okay tak, men kan det hvis man parre hende give hende et blidere temperament??

  • #3   23. apr 2011 jeg vil sige en kanin ikke blir værken blidere eller tammer af at få unger, begge dele ligger i et grundigt sortering arbejde og gode avl dyr, hvis man vælger kontaktsøgende og tamme dyr får man også oftest samme resultat ved afkommet,

    dernæst vil jeg sige at kaniner efter min mening blir roliger med aldren, mine 2-3 år hunnner farre ikke rundt i buret og stamper som nogle af min unghunner ville gøre,

    min i stedet for at kæle kaninen, så prøv at vinde dens tillid, ved eks at håndfodre den med guf som salat,gulerod,persille, så den kommer til dig i det tempo hun vil, det kan med nogen dyr tage lang tid, jeg har en han så har et godt temprament og er nysgerrig han var ikke menneske vant på den måde at han ikke blev snakket med fra unge af dagligt, det har taget 9 mrd og hun erhan rolig og ikke bange i buret længre


  • #4   24. apr 2011 Nu ved jeg ikke helt vildt meget om det, men jeg vil sige at jeg er enig med Zofia.
    Og at få unger med hende vil bare gøre hende mere beskyttende og mere forsigtig (så længe hun har ungerne), så tror dsv. ikke at det vil hjælpe noget.
    Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med at hun ikke er tam, da du ikke har uddybet dit problem særligt meget, men hvis du mener at hun er meget forsigtig og lidt sky, så prøv at håndfodre hende, ligge dig ned ved siden af hende, så du ikke virker så stor eller bare lave nogle fællesaktiviteter med hende, så du kan vinde hendes tillid. smiley

    Håber på en god fremtid med din kanin! ^^


Kommentér på:
Har brug for hjælp !!! Hunkanin vil ikke blive tam

Annonce