{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
148 visninger | Oprettet:

Kanin gider ikke spise hø {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

her for en måned siden købte jeg en kanin på 7 måneder(han er så godt nok 8 nu) men han gider ikke spise hø? Hvilket bekymre mig lidt da 80% af hans kost burde bestå af hø. Jeg har både forsøgt at lægge det på jorden og hænge det op.

Min anden kanin bliver totalt lykkelig, når jeg giver hø, og spiser det så hurtigt hun kan. Har bare aldrig rigtig været ude for, at kaninen ikke vil have hø?

Vil bare høre, om I havde nogle idéer som kunne få ham til at spise noget hø? Kan selvfølgelig ikke sige om han går og nipper til det, da jeg ikke holder øje med ham heletiden. Det bekymre mig bare lidt, mængden af hø forsvinder nemlig ikke rigtig.

Kommentarer på:  Kanin gider ikke spise hø
  • #1   2. sep Hvad fodrer du ellers med? Og hvor meget. Mange gange bliver der givet for mange foderpiller, så vælger kaninen at æde sig mæt i det i stedet for hø.

• #2   2. sep Jeg fodre bare med helt normale kaninpiller og 3-5 vitakraftkugler. Han får faktisk kun mad om aften, omkring 45g. Det fungere helt fint med min anden kanin, han kan selvfølgelig være anderledes

• #3   3. sep Du kan prøve at skære ned på pillerne og se om det vil få ham til at spise mere hø. ☺️

• Jannie C
    Jannie C Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 37
    #4   4. sep Jeg har for nyligt droppet at give mine marsvin grønt da de meget hurtigt får blød mave af det. Dette har resulteret i, at de spiser vildt meget hø. Så ja, måske du skal prøve at skære ned på pillerne. Vil dog veje kanin dagligt i denne periode for at være sikker på den ikke taber sig. Det er også godt at variere mellem forskellige typer hø. Jeg skiftede over til noget der hedder Hubertushø og mine er ellevilde med det. (køber gennem https://petdk.dk/ )
    Det skulle indeholde langt flere vitaminer/minelraler og fibre end andre typer. Og være endnu mere velsmagende. Mine spiser ihvertfald lange mere hø ..men det kan være forskellige fra dyr til dyr, så prøv evn nogle forskellige slags så det ikke bliver så ensfomigt

• Lotte J
    Lotte J Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 13 Svar: 1
    #5   4. sep Hej
    Har netop aflivet vores han kanin på 8 mdr han spiste heller ikke hø. Han fik en tandbyld og derved opdagede dyrlægen at hans tænder voksede skævt og at han derfor hver 2 mdr skulle have raspet tænder i narkose, det syntes vi ikke var et værdigt liv selvom vi elskede ham højt. 😢 Så få ham undersøgt af en dyrlæge 😔 det er ikke altid det går så galt men bedst at opdage det tidligt. Håber det bedste for din kanin.
    Vh

Kommentér på:
Kanin gider ikke spise hø