{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
189 visninger | Oprettet:

Min kanin er købt i Plantorama?! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har på det seneste set rigtig mange kanin - videoer på Yt, hvor kaninerne simpelthen er så rolige og loyale og deres ejere kan gøre alt med dem. Og det er så der at mit dilemma kommer: Jeg har en kanin på 5 måneder og har haft hende i 3 måneder. Hun blev købt i Plantorama og det går mig lidt på da alle mulige kanin eksperter siger at det er dumt at købe en kanin fra butikker der sælger dyr der går rundt i bure og larm. Hun er også begyndt at knurre af mig når jeg kommer ud (Hun er en udekanin) og skal tage hende ind i hendes bur. Så jeg ville høre: Hvad skal jeg gøre for at min kanin bliver tryg ved mig? Hun har fået rigtig meget opmærksomhed og går sammen med hendes søster fra samme kuld.

Kommentarer på:  Min kanin er købt i Plantorama?!
  • #1   5. aug At hun knurre af dig skyldes formentligt hun er blevet kønsmoden. Hun kaniner kan godt blive rigtig trælse når de bliver kønsmodne og derfor kan det være en fordel at få dem neutraliseret.

Generelt kan det ikke anbefales at købe dyr i dyrehandlen, dermed ikke sagt man ikke kan få dejlige dyr ud af det af den grund.

• #2   6. aug De videoer du ser på yt er i bedste fald et misvisende øjebliksbillede af et dyr.
    Videoer kan redigeres. Man vælger naturligvis kun at filme det positive. Det er faktisk rigtig træls som opdrætter, at blive op søgt af folk, der ser videoer på yt og fb, og får et forkvaklet syn på hvad det specifikke dyr skal og bør.
    Læs i stedet om hvad du kan forvente, både positivt og negativt

• #3   8. aug Jeg er enig i at det billede youtube-videoer giver af kaniner ikke er retvisende. Af natur bryder kaniner sig ikke om at blive løftet og de er ikke specielt loyale. I naturen er de byttedyr og derfor har de et instinkt, der hele tiden siger 'er der fare på færde?' Jeg har 2 kaniner, der er meget forskellige - vores han er meget rolig og man kan nogle gange tage ham op, når han løber frit. Vores hun er en rigtig madamme - i perioder brummer hun også og er territorial (helt normalt) og hende har man ingen chance for at tage op, når de løber frit udenfor. Når vi går tur i sele, så er det kaninen, der bestemmer, hvor vi skal hen og hvor hurtigt vi skal gå. Når det så er sagt så er der sikkert undtagelser. Jeg har haft en hunkanin som barn, der kunne gå frit uden sele og som man nemt kunne tage op. Held og lykke med det.

Kommentér på:
Min kanin er købt i Plantorama?!