{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
159 visninger | Oprettet:

Marsvin foder {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor meget foder i giver jeres (voksne) marsvin, og hvad for noget foder i giver dem.
Har i en fyldt skål stående inde i buret hele dagen eller for de en gang om dagen eller?

På forhånd tak!

Kommentarer på:  Marsvin foder
  • #1   28. jul Da jeg havde marsvin fik de Cavia korrel og skålen stod fyldt hele dagen.

• #2   31. jul Burgess til marsvin og altid fyldt skål og frisk varieret grønt. Marsvin spiser konstant

• #3   31. jul Marsvin skal primært leve af hø der efter varieret grønt og til sidst tørfoder. Tørfoder er kun et suplement da den primære fødekilde skal være hø og grønt.

Derfor behøver madskålen med tørfoder ikke være fyldt op hele tiden, men de skal til gengæld have hø i buret hele tiden.

Af gode kvalitets tørfoder mærker er der: Mifuma, Cavia grass, Berkel, og den den dyrere ende er der Caivia complete og Burgess Excell.

Cavia korrel er der eksempler på at dyrene har fået pels problemer med, efter producenten har ændret i opskriften. Plus korrel så vidt jeg husker er korn baseret og lavet på biprodukter.

Kommentér på:
Marsvin foder