{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Huskaniner, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej GG:)
Vi har herhjemme snakket i et stykke tid om, at vi skal have huskanin.
Men vi vil selvfølgelig lige have styr på alt inden, så derfor har jeg lige nogle spørgsmål.

Når man får en kaninunge med hjem, hvad gør man så det første stykke tid for at få den til at vende sig til stedet? Og hvad med bur osv, hvad gør man der? Har nemlig også set nogle have en slags kasse?

Skal man anskaffe sig to eller er det nok med en enkelt? Det skal også lige siges, at vi har marsvin (i bur selvfølgelig, som de ikke skal dele;)).

Det sidste spørgsmål, skal man være meget opmærksom på, hvor man træder, når der er en kanin, som løber rundt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Huskaniner, hvordan?
  • #1   28. jul 2018 Kaniner er sociale dyr, og trives bedst to sammen. Og som huskaniner med masser af plads, er der god chance for at deres forhold vil gå godt. (Det afhænger selvfølgelig af hvilke kaniner du sætter sammen) smiley Læs på https://m.frikanin.dk/huskaniner

  • #2   28. jul 2018 Med mere end en kanin, skal de neutraliseres, hvilket også er en god idé hvis du kun får én, da det kan gøre det nemmere at gøre den renlig.

    Jeg købte et bur til min kanin, som stod åbent hele tiden, der gik så lidt tid før den lærte at hoppe ud - til gengæld var han så stort set renlig da han begyndte at hoppe omkring. Han valgte jo så selv hvornår han var tryg nok ved at undersøge hjemmet.
    Det er selvfølgelig en god idé at gemme ting væk som kaninen ikke skal bide i, vær især opmærksom på ledninger.

    Jeg byttede ret hurtigt buret ud med en "kasse" (den fra ikea der bruges som sofabord) simpelthen fordi det var pænere og kaninen jo sådan set kun brugte det toilet og hø.

    Jeg oplevede ikke at skulle se mig for når jeg gik rundt - heller ikke når der var flere gæster, det er jo bare som en lille hund smiley


  • #3   28. jul 2018 Se på frikanin.dk
    Det er en fantastisk hjemmeside om fritgående kaniner!
    Når man får en ny kaninunge hjem, skal de have ro. De skal bare være i et bur, og vende sig til det nye sted. Det er derfor normalt, at kaninen ikke rigtig spiser eller drikker de første par dage. Du kan give den lidt agurk eller andet grønt med meget vand i.
    Du kan bare have et alm. Bur til kaninen. Efter de første par dage kan du åbne lågen og lade kaninen komme ud. Dette skal ske helt frivilligt, når kaninen er klar. Vær meget opmærksom på at kaninsikre hjemmet (fjerne ledninger) og vær opmærksom på, om kaninen gnaver i møblerne.
    Kaniner trives fint alene! de er ikke flokdyr som marsvin. kaniner er kolonidyr, som lever i hver deres hule og kun mødes, når de er uden for hulen. Du kan godt have flere kaniner (søg på bonding af kaniner på google (dette er en længere proces).
    Nej, de kan godt flytte sig. Selvfølgelig skal man være opmærksom, men normalt ikke mere end man er med en hund.
    Håber du kan bruge mit svar til noget! Læg endelig billeder op af kaninungen herinde, ville elske at følge med!
    - Megan og Blue


Kommentér på:
Huskaniner, hvordan?

Annonce