{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Skæl på teddy - har prøvet (næsten) alt {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et teddymarsvin som altid har haft skæl og i nogle perioder har det ikke været så slemt, men i andre værre.

Hun har været ved dyrlægen nogle gange (ikke lige m.h.t. dét), man han har selvfølgelig kikket på det samtidigt og det er altså "kun" skæl.

Hun bliver vasket en gang imellem i Nizoral 1%, som før i tiden virkede lidt - det tog dog ikke det hele. Jeg er også i tvivl om hvor lang tid der skal gå i mellem behandlingerne, da det jo heller ikke er godt at vaske hende for tit? Og nogle steder har jeg læst at det skal sidde i 2 minutter og andre helt op til 15?
Jeg har bare ikke turdet lade det sidde i mere end 2 minutter, da det jo ikke decideret er en shampoo til dyr smiley

Jeg har skiftet bundstrøelse til hamp i stedet for spåner, og det hjalp også lidt på det. Jeg bruger heller ikke halm som strøelse, da jeg læste at det også kunne give allergi. De får selvfølgelig stadig hø - selv om det vist også kan give problemer? - for det kan de jo ikke undvære

De får Cavia complete - dvs. ingen korn i foderet og heller ikke i deres godbids-stænger - der har vi også fundet nogle kornfri smiley

Hun virker ikke til at det egentlig gør hende noget, og jeg synes heller ikke at hun klør sig særlig meget, så skal jeg bare acceptere at sådan er det bare, når jeg har været igennem så mange mulige løsninger, der ikke fjerner problemet helt?

Eller har nogle kloge hoveder herinde nogle flere forslag til hvad der kan afhjælpe det?

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Skæl på teddy - har prøvet (næsten) alt

Annonce