{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
211 visninger | Oprettet:

Marsvine unger døde efter et par dage {{forumTopicSubject}}

Hej
Mit ene marsvin har torsdag morgen født 5 unger. 2 unger var enten dødfødte eller død kort tid efter fødslen. De 3 resterende unger så ud til at være friske. En af ungerne blev hurtigt svag og stod meget stille, og jeg fodrede den derfor med noget babygrød pulver blandet op med vand og laktosefri mælk i en sprøjte. Det gik dog hurtigt ned ad bakke og den døde i dag, lørdag. De 2 tilbage var ekstremt friske og nysgerrige stadig, da jeg tog ud for at give den døde en lille begavelse. Da jeg kom tilbage, 1 time efter, var én mere begyndt at blive som den der lige døde, meget pludseligt. Altså virkede dehydreret(?) trækkede vejret hurtigt, lagde sig midt i buret og virkede forvirret. Den er så lige død. Fuldstændigt ud af det blå. Nu er der en tilbage og jeg vil meget gerne undgå det samme sker igen. Jeg er fuldstændig knust. Hvad er der sket?

Info: det er hendes 3. kuld, men intet lignende er sket før. De har hø og grønt og bliver fodret med nuggets, ikke det der blandede dårlige foder. De ser ud til at de diger, men ved selvfølgelig ikke om der ikke kommer noget ud - men hvordan kan de så overleve 3 dage? Jeg er et stort meget trist spørgsmålstegn.

Nogen som har oplevet noget lignende, eller har nogle råd?

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Marsvine unger døde efter et par dage