{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.698 visninger | Oprettet:

Marsvin pote {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Min bonus datter har et Marsvin, på knap et år.
Han har fået noget hård hud under poten.
Han er glad, snakker og sludre, fin appetit osv. Så han virker ikke syg. Og klager sig heller ikke ved berøring.

Men Jeg bliver utrolig bekymret for, hvad det kan være, og ved ikke, hvad strategien er herfra.

Mon der er nogen af Jer, det har mere erfaring end mig, og kan hjælpe?

Håbefulde ønsker herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin pote
  • #1   4. jun 2018 Det kan komme af flere ting; hvis bunden ikke skiftes ofte nok, dårligt valg af bundmateriale, fodstilling eller hvis de ikke rører sig nok.

    Det kan klippes af, men man skal være MEGET forsigtig med ikke at klippe levende hud med. Det kan smøres med en fed creme også.


  • #2   4. jun 2018 Ah det kommer oftes af hvis dyrene er godt i stand. Jo større dyrene er jo mere hårdhud får de ofte.

  • #3   4. jun 2018 Tusinde tak for svar smiley
    Dejligt du gav dig tid til at svare. Det betyder alverden.

    Jeg tror det måske kan skyldes bundmateriale. Da jeg kom til at køre et andet mærke end vi plejer og det er først kommet derefter.
    Men nu er der købt det gamle igen i dag, så krydser vi fingre for det kan hjælpe.

    Og så får jeg kiggey lidt på de fusser i aften smiley



  • #4   4. jun 2018 Det er først gang vi oplever det. Men uden tv i l han godt kunne bevæge sig Mere:)

    Løbegården er sat op og i brug. Men måske jeg skal være endnu mere flittig til at få ham i den smiley



  • #5   4. jun 2018 Nu marsvin heller ikke bør gå alene, kunne man jo også give ham en ven, det kunne måske også motivere til at bevæge sig noget mere smiley

  • #6   4. jun 2018 Jeg ved det og vi har haft tanken i spil smiley
    Men der er mange ting at være opmærksomme på, hvis han skal have en ven.
    -Kan han overhovedet med en anden han nu? Fordi vi har ingen planer om at skulle avle og få små mini speeder. Det har vi slet ikke erfaring eller viden nok til.


  • #7   5. jun 2018 ja en han unge på 4-8 uger kan han sagtens enes med. Det vil være en fin mulighed, ellers er det jo også muligt at få ham kastret og give ham en dame

  • Jannie C
    Jannie C Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
    #8   5. jun 2018 Synes bestemt i skal overvejet at få en ven til ham, jeg bliver så trist af at se marsvin gå alene. De er flokdyr, og som mennesker kan man næsten føle hvordan det må være at være total isoleret fra artsfæller. En lille marsvin unge (han), tænker jeg også vil gå fint, og ellers som sagt få ham kastreret og få en sød dame til ham. Enig i de andres kommentar med poten.. hård hud som varsomt skal holdes nede smiley

  • #9   5. jun 2018 Min bonus datter har snart fødselsdag. Så det kunne være en mulig gave. Vi er gået i gang med at snakke om bur, størrelse osv.
    Der er sket meget siden jeg havde marsvin som barn smiley
    Vi gør vores Aller bedste for at han har det godt og trives, det er vigtigt for os alle.


  • Jannie C
    Jannie C Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
    #10   6. jun 2018 Det vil være en rigtig god ide. Uanset hvor meget man tager sig at sit marsvin, snakker og nusser med det, så kan man aldrig erstatte en artsfælle. I en del andre lande er det ligefrem ulovligt at holde marsvin alene (Dengang jeg var barn måtte heste også holdes alene, det er heldigvis ved lov gjort ulovligt idag da det netsætter deres livskvalitet), og tænker at det samme gælder marsvin.
    Men dejligt at i passer godt på ham og er gode ved ham smiley Og yep, jo større bur jomere aktivt og glad marsvin får man. Hvis du vælger en han-unge er det også ekstra vigtigt med god plads, da hanner har brugt for mere plads for ikke at blive trætte af hinanden. Så en dame vil nok bringe størst lykke for ham. Held og lykke med ham/dem smiley


  • #11   6. jun 2018 Generelt set behøver hanner ikke mere plads end hunner så længe vi taler min. 100*50 cm bur som minimum.

    jeg har formidling/internat for marsvin og finder hjem til rigtig mange hanpar. Og jeg sammensætter dem som en lille han unge på 4-8 uger med en voksen. Og det går super godt, langt de fleste trives godt sammen og lever resten af deres liv sammen indtil en dør.
    Langt de fleste af disse hanpar kommer ud og bo i 100-120 cm bure. Og det fungere perfekt.
    Jeg tror ikke man kan sige om en dame eller en han unge vil bringe en anden han mere glæde end det andet. Marsvin er ikke så kloge hvad det angår, så det er mere om hvad man selv synes som ejer vil være bedst.


  • #12   6. jun 2018 For os er det bare vigtigt, at han har det godt. Så i kan tro, at jeg har taget alle jeres råd til mig. Så det bliver spændende, hvad sommeren bringer for vores lille speeder.

    Igen tusinde tak for jeres hjælp og erfaring, som jeg har kunne drage god gavn af.


Kommentér på:
Marsvin pote

Annonce