{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Marsvin fra dyreværnet Rødovre {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Har nogle af jer erfaringer med at adoptere marsvin herfra? Har de et fornuftigt "udvalg" og bliver dyrene behandlet godt? Vi ville jo helst have nogle der var tillidsfulde, så vi kan tæmme dem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin fra dyreværnet Rødovre
  • #1   20. maj 2018 Tag ud og kig på dem, der kan jo være forskellige grunde til de er der

  • #2   21. maj 2018 jeg købte engang en derfra, han var lige blevet kastreret for to uger siden, jeg fik nogle til at hente ham for mig da jeg bor i Århus. Jeg ved hvor stor risiko der er for bylder ved kasteration af hanmarsvin så jeg tjekkede ham ved ankomsten og øv, to indkapslede bylder. Ringede til rødovre og fik lavet en aftale om at hvis min dyrlæge også mente det var bylder og ikke bare arvæv så ville de betale operationen. Hvilket de så gjorde da jeg havde ret. Så ingen muk fra mig, andet end at de burde måske lige have beholdt ham en måned i stedet for, så havde de sluppet for regningen...

  • #3   22. maj 2018 Det bedste råd er at tage ud og kig og finde de dyr der passer til dig og omvendt. Marsvin ( dyr genrelt) som sidder på internat/formidling kan have mange forskellige historier bag sig. Nogle er blevet passet dårligt, nogle har været elsket kæledyr, osv. Man kan ikke vide det, uden at have været ude og se og snakke med dyrene.

    Jeg ( jeg har formidling/internat for marsvin) oplever i ny og næ nogle som er paniske grundet deres opvæskt. Jeg hentede 17 marsvin i nabo byen i januar, de boede i en stald under kummerlige forhold hos en gammel mand. De var syge, underernæret og paniske. En del af dem har jeg stadig gående, de er raske for længst, og har gået god vægt på. Men flere af dem er stadig meget bange ( dog ikke så meget som de var), den slags tager tid. Men ikke alle ønsker at skulle bruge tiden på at gøre dem tamme.

    Så derfor er det vigtigt du tager ud og kigger efter det lige du søger efter, så match mellem ejer og dyr bliver en succes.


  • Jannie C
    Jannie C Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
    #4   22. maj 2018 Jeg gik en unge (kastrat), han var så tillidsfuld og tam fra start af så er slet ikke i tvivl om hvor meget tid og kærlighed der har været lgt i ham. Hans mor var blevet dumpet i én container til en død i flammerne med to uger i maven. Heldigvis blevet hun fundet og ungerne overlevede.

Kommentér på:
Marsvin fra dyreværnet Rødovre

Annonce