{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Steen G
Steen G
Tilmeldt:
8. apr 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvor finder man gode avlere til at købe en kanin fra ? {{forumTopicSubject}}

Hej hej,

Jeg har brug for jeres hjælp til at finde nogle gode avlere, da den sidste kanin vi købte var slet ikke i orden, bed og havde skæve tænder bl.a.

Når man leder på nettet, oplever man at mange har slemme erfaringer, som gør en meget utryg og man ved ikke rigtigt hvor man skal handle, derfor vi gerne være mere grundig denne gang, og bede om hjælp =)

Mvh S.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor finder man gode avlere til at købe en kanin fra ?
  • #1   8. apr 2016 Hvilken slags kanin? smiley

  • #2   8. apr 2016 WWW.KANINER.DK --> se under avlere


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #3   8. apr 2016 Hej Steen.

    Det er rigtig svært at sortere de dårlige avlere fra de gode, da alle kan reklamere med, at deres kaniner er i orden, selvom de i virkeligheden ikke er.
    Mit bedste råd til dig er, at finde en avler i nærheden af dig og så tage ud at kigge på kaninen inden, at du køber den. Hav evt. en meget kaninkyndig person med, som kan tjekke at alt er i orden, hvis du ikke selv har helt styr på det.
    Du kan også gøre det, at du kan spørge om erfaringer med en bestemt avler.

    Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at finde den helt rigtig kanin, hvis du har brug for noget hjælp. Jeg kender en del avlere rundt omkring i landet og ved også hvilke, at man skal holde sig fra.
    Du er velkommen til at sende mig en pb.

    /BlueBunnies


  • #5   9. apr 2016 Må jeg i al ubeskedenhed reklamere med, at jeg har opdrættet kaniner i 58 år, og at redaktør Ela Nørgaard skrev i Tidsskrift for Kaninavl sidste efterår: "Kælne er de allesammen - Jørgen har haft held til at fjerne alle anlæg for dårligt temperament hos sine kaniner".

  • #6   9. apr 2016 Jørgen må jeg spørge, hvilke kaniner er det du opdrætter?

  • Steen G
    Steen G Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   9. apr 2016 Hej og TAK for sådan er vild hurtig respons, kan se jeg slet ikke regnede med at det skæt så hurtigt =) .. det som er det alle vigtigste er kaninens temperament, næst næsten lige så vigtigt er at den er rask, ikke skæve tænder, mærkelig ben eller lignende, det var det vi blev ked af på kaninens vegne og gjorde det svært for vores datter at knytte sig til kaninen, alligevel elskede hun sin kanin =), den måtte vi aflive da hun til sidst ikke havde det godt selv. Denne gang vil vi gerne give vores datter en ny kanin, og helst undgå unødige fejl ved valget.

    Så opsummering, det vi sætter pris på og leder efter:

    Kanin som er meget kælen, helst for meget.
    Kanin som er rask, gerne kvalitet, ren rase, udstillings, alt andet end blandet.
    Kanin som er ikke den største , mellem til en som er mindre vil være bedre.

    Det er ikke vigtigt hvad for en rase, men den skal være sød og en som datteren falder for, nusset og cute =)

    Vi bor på jylland, og vis jeg kan hente en i dag, er jeg klar til at køre af sted.

    BlueBunnies : jeg vil meget gerne tage i mod hjælp =).. sender dig pb med mit tlf. nr =) .. så kan du sms eller ringe, eller du kan sende mig nr hos nogen du kender og stoler på, nogen på jylland eller fyn, helst jylland =)

    Jørgen, der er anbefalinger som betyder alt i dag, hvis du sælger, har du anbefalinger online ? , og er du godkend avlere, og har en klar og god historik, evt. nogen her som kender til dig og kan varmt anbefale dig, er jeg klar til at komme for bi hvis du bor her på jylland eller fyn. =)

    mvh .. og mange tak for hjælp !! smiley smiley


Kommentér på:
Hvor finder man gode avlere til at købe en kanin fra ?

Annonce