{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad race er han enlig ?
  • #1   30. sep 2015 Det er en madagascarfarvet kanin med stritører.

  • #2   30. sep 2015 Okay tak

  • #4   30. sep 2015 Enlig
    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=enlig

    Ej at forveksle med
    Egentlig
    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=egentlig

    Til fremtidig brug smiley


  • #5   30. sep 2015 Ej okay Rollo's Dyr, kan ikke lige se en speciel grund til den kommentar? Alle staver vel ikke lige perfekt og pigen er 12 år, så hun burde ikke kunne alt vel?

  • #6   30. sep 2015 Har jeg sagt hun skal kunne alt? Har jeg sagt det i en nedladende, sur, træls tone - eller er det bare noget du vælger at tolke det som? I så tilfælde må det stå helt og aldeles for egen regning. Jeg ser det som en høflig hjælp, inkl. en side at få ordet forklaret korrekt - og der er da en høflig smiley til sidst?!

    Det er en meget normal fejl i den aldersklasse, så ligesom når de børn i den alder jeg skriver med, laver en fejl, så hjælper jeg dem på vej - så lærer de nemlig hvordan ordet skal bruges og/eller staves og får en forklaring på hvorfor etc. - fremfor at ignorere det og lader stå til.

    Beklager, kan ikke se det skal være ondt eller uhøfligt at hjælpe folk - pigen skriver og formulerer sig ellers udmærket, så det er jo blot ét ord som driller, - ligesom nutids r driller mig, til stadighed.


  • #7   30. sep 2015 Jeg har nogle problemer med at stave... Så det er ok !

  • #8   30. sep 2015 Jeg synes bestemt du skriver flot Matilde! smiley

  • #9   30. sep 2015 Det er jo for så vidt ikke et problem med at stave - du har bare forvekslet to ord. Din stavning fejler af hvad jeg kan se, intet.

    Det er ikke unormalt at der er to ord som i lydsproget kan lyde ens - jeg har en lillebror på 12 år, som har en øjenfejl og derfor problemer med at læse, når vi øver, så bliver man meget bevidst om at en ting er hvordan vi snakker og udtaler ordene osv. - og noget andet er hvordan ordet staves, det er ikke altid lige logisk.

    Derfor retter og hjælper jeg, når jeg skriver med min lillebror - eller mine kusiner, eller hvem jeg nu er i kontakt med, det er aldrig ondt ment, men udelukkende ment som en hjælp - så kan det være du en dag skal skrive 'egentligt', og først er ved at skrive 'enlig', men kommer til at tænke, hey - hende den trælse fra gnavergalleri sagde 'egentligt' og ikke 'enlig' og får det rigtigt smiley

    Vi lærer ved at bruge sproget - og ved at turde rette hinanden, og blive rettet, uden at falde døde eller fornærmede om af dén årsag. Du er 12 år, ingen forventer du formulerer dig perfekt eller staver som en drøm - eller at du har styr på alle ord, men netop derfor er det jo rart at blive opmærksom, på de små ord der driller, før de bliver en vane der er svær at bryde.

    Hvor om alting er, du fandt ud af hvad din kanin er - og jeg fik pointeret, at jeg på ingen måde gjorde det for at genere nogen.


  • #10   1. okt 2015 Ja og det vigtigste er er jeg fandt ud af hvilken race min elskede guldklump er!
    Og jeg kan godt klare kritik, for det får jeg hele tide smidt i hovedet!
    Tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Hvad race er han enlig ?

Annonce